צביקה יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל על הפגישה שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים עבד פתח א-סיסי. בראשית הראיון ב-103FM אמר יחזקאלי כי "הסיוע האמריקאי ממש קריטי לסיפור של א-סיסי". הוא העריך כי במהלך השיחה עלו שני דברים - "אין מתנות חינם במזרח התיכון. הבקשה הראשונה שלו מבנט הוא לפעול בשבילו מול ארצות הברית".

לדבריו, מבחינה ביטחונית, מצרים נסמכה על ישראל בשנים האחרונות יותר מכל מדינה אחרת. "בסופו של דבר, מצרים צריכה הרבה יותר את ישראל הרבה יותר מאשר ישראל את מצרים, גם בקשר לארה"ב וגם בלחימה, ואני חושב שא-סיסי קלט שמדובר בראש ממשלה צעיר וממשלה מגוונת", הסביר יחזקאלי, "הוא ביקש ממנו, כפי שדווח בערבית, לא לתקוף בעזה. א- סיסי מבסס את עזה למקום שישראל לא תוכל להגיע אליו. משבוע לפני רצח החייל ועד עכשיו, הרבה יותר טילים והרבה יותר הקלות של הממשלה הזאת. צה"ל חושב שצריך מבצע". 

"יש לנו כמה ערוצי עבודה עם המצרים בנוגע לעזה - ההסדרה ובעיקר עניין האסירים והשבויים, ופה אני חושב שא-סיסי מצליח לקפל את בנט יותר מאשר את נתניהו לפי מה שאני שומע מהפגישה הזאת", הוסיף הפרשן, "הם גם מאוד שמחים מזה שיש פה מרחב עבודה". בסיום הראיון אמר: "האופציה של משא ומתן עם הפלסטינים חוזרת לשולחן, למרות שאני לא חושב שיש על מה לדבר עם אבו מאזן כרגע, לדעתי זו הייתה הסיבה המרכזית לפגישה אתמול במצרים, ואחרי זה עזה, ואחרי זה סיוע".