שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע, איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, נעצרו הלילה (ראשון) בג'נין. הפרשן לענייני ערבים של וואלה! אבי יששכרוף, שוחח על האירוע ומשמעותו עם ינון מגל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ברדיו 103FM.

יששכרוף הרחיב ואמר כי הפעולה שבוצעה על ידי כוחות הביטחון הייתה מהירה ושקטה: "הפעולה הייתה יותר נקייה, יותר לעניין. הימ"מ והשב"כ עשו פעולה שקטה באזור המזרחי של העיר ג'נין, שם הסתתרו שני המחבלים. בסוף, האירוע מסתיים בצורה הכי נקייה שיכולה לקוות לה מאחר שאנחנו רק יכולים לשער שאם האירוע היה מסתיים בכך שהשישה היו הרוגים ייתכן שההשלכות לא היו מסתיימות בכמה זריקות אבנים בג'נין, כך שמבחינה זאת ישראל כיבתה מהר את האש שהיא הדליקה, כך שהמחדל נגמר בזכות המאמצים של השב"כ, הימ"מ וכוחות אחרים".

בהמשך, התייחס הפרשן לענייני ערבים לאירוע הבריחה מהכלא, ולפרופיל של ששת המחבלים: "אירוע בריחה של שישה אסירים מתוך בית כלא, כל אסיר ולא רק ביטחוני, גם פלילי - זה אירוע של מחדל. ודאי כשמדובר באנשים עם דם על ידיים או ניסיונות רצח". יששכרוף הדגיש כי "לא מדובר בשישה חבר'ה שיצאו לזרוק כמה אבנים. חלקם לקחו חלק בפיגוע ירי, במעשה רצח ומה לא. אותה גרסה שהאב מספר זה לדבריו, הוא מנסה להסביר למה הבן שלו לא התנגד ולא נלחם, הוא אומר שרצה לחוס ושלא יפגעו ביושבי הבית. אני לא קונה לגמרי את גרסת האב שבאה לנמק כי יש קצת אכזבה וביקורת בכלי התקשורת הפלסטיניים על למה בעצם לא ראינו קרב עם כל השישה האלה". 

יששכרוף התייחס לאפשרויות שעמדו בפני המחבלים לאחר שנמלטו מהכלא ואמר כי ככל הנראה המטרה הייתה להגיע לג'נין: "המוח שלי קצת ניסה לרוץ למחוזות פרועים יותר: ניסיון להגיע לגבול לבנון ולחצות, להגיע לגבול המזרחי שדי קרוב ולחצות את הנהר. גם אם אתה נופל בידי הירדנים, אז אתה הולך לכלא ירדני ובגלל לחץ של דעת הקהל ישחררו אותך". עוד אמר: "הם עשו משהו שלא היה ברור, הבריחה, ההימלטות לכיוון צפון ומשם מתפצלים לשלושה וכל אחד לכיוון אחר. השניים האלה חוזרים לכיוון ג'נין. הייתה מחשבה שרובם ירצו להגיע לג'נין לנהל קרב הרואי".

להערכתו של יששכרוף המחבלים לא נכנסו אל תוך תחומי מחנה הפליטים שבג'נין כי ידעו שלא יוכלו להסתתר שם כראוי: "ידעו שמצפים להם שם ויחפשו אותם. לכן כנראה החישוב שלהם היה 'בואו לא נסתתר במחנה ונלך לכיוונים אחרים'". עוד הוסיף והעריך כי "הם כנראה העדיפו להימנע מקרב וללכת למקומות שפחות מצפים להם. אני מודה, לא לקחתי חלק בתחקור של השישה אז אני יכול רק לשער ולפרשן. אין פה תוכנית סדורה, קו מחשבה שאתה אומר 'איזו תוכנית יאללה הורידו אותנו על ארבע'".



כשנשאל יששכרוף על התרחשותם של האירועים מתחת לפני השטח מבחינה ביטחונית, אמר: "זה כיבוש ובוא נקרא לילד בשמו. זו הצורה והדרך שהכי קל לנו לשלוט על האזור מבחינה ביטחונית. בסוף, מערכת הביטחון עושה את עבודתה נאמנה, היה צריך להביא מידע על השישה ועשו כל מה שהיה צריך". עוד אמר כי "לא צריך להתפלא, הרבה מהמידע שמגיע לשב"כ ולאמ"ן הוא לאו דווקא מקורות אנושיים שאומרים משהו ונותנים להם כסף".

בסיום השיחה, התייחס הפרשן למאמר שכתב בוואלה!, בו טען כי הטעות הגדולה ביותר של ישראל היא להעביר מזוודות של דולרים לחמאס בעזה: "אני חושב שהמדיניות שהייתה פה במשך כל כך הרבה שנים צריכה להיפסק אחת ולתמיד. זה להעביר להם מסר חד משמעי שהם צריכים להמשיך באלימות, ואי אפשר להתנהל ככה, כל פעם עם דמי החסות. חמאס דורש אז הוא מקבל - אי אפשר". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm