שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (ראשון) בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים למתיחות בזירה הפלסטינית: "אם ארגוני טרור ינסו להרים את ראשם מעל הגב הפלסטיני, אנו נפגע בהם". 

עם זאת, הבהיר, "ישראל אינה מעוניינת לפגוע בשגרת החיים של מיליוני פלסטינים ביהודה ושומרון, ואף שוקלת צעדים שיעזרו לביטחון ולכלכלה. גם בעזה אנו מעוניינים לאפשר לאזרחים מרקם חיים בסיסי".

עוד הוסיף גנץ כי "מערכת הביטחון ממשיכה לפעול 24/7 בכל זירות הפעולה, קרובות ורחוקות גם כן. אנו ערוכים כל העת מול האתגרים המשמעותיים אשר לפתחנו באיראן, לבנון וחזיתות נוספות".

"אתגריה הביטחוניים של ישראל משתנים, אך לא נעלמים ולא נמוגים", אמר, והדגיש כי לשם כך צריך לדאוג לכוח האדם בצבא: "אותם הלקחים של המלחמה ההיא מחייבים אותנו לחתור לשלום, ולצד חתירה זו לדאוג תמיד לבניין הכUח ופיתוח כלים שיאפשרו לנו עליונות מודיעינית, לדאוג לחיילי צה"ל בסדיר, בקבע ובמילואים, הם אלו שבחזית וחבריהם הם אלו שמאפשרים להם לעמוד בחזית, הם הם יקבעו את גורל המבצעים והפעולות ששומרים על המדינה".

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא גם הוא דברים בטקס, והבהיר כי בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע היא "תקלה חמורה – מודיעינית, מבצעית ומערכתית".

למרות זאת, הבהיר כי לכידתם היא "דוגמה טובה, לתופעת האחדות. מרגע שי תקלה, קודם כל מתגייסים, ביחד. בשלב הראשון – מול האויב, על מנת להשיב את ההרתעה, ואחר כך לתקן פנימה את מה שצריך, ויש מה לתקן".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, דבר אף הוא, והדגיש: "עלינו לעשות הכול – כדי שהפתעה כמו זו של מלחמת יום הכיפורים לא תחזור על עצמה. אסור לנו לשגות בקונספציה, עלינו להיות מוכנים תמיד למלחמה, ולא להחמיץ שום הזדמנות לשלום".

"גם בימים אלה, לא ינום ולא ישן שומר ישראל. כוחות הביטחון צה"ל, המשטרה, ארגוני המודיעין, אינם שוקטים ופועלים כל העת בשמירה על אזרחי ישראל", הוסיף, ושיבח את כוחות הביטחון על תפיסת האסירים הביטחוניים: "כאן המקום גם להודות לכוחותינו כולם, על התעוזה, הנחישות והיצירתיות בלכידת המחבלים".