דוברות המשטרה פרסמה הערב (ראשון) את תיעוד רגעי המעצר ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ של משמר הגבול מהפעילות המשותפת עם היחידה המבצעית של שב"כ וצה"ל ללכידת שני המחבלים הנמלטים במזרח ג'נין.

בתיעוד ניתן לראות את הלוחמים מבצעים באישון לילה סגירה על הבניין שבו נמצאו המחבלים, וכן ניתן לשמוע את ההתנהלות הלוחמים מול מפקד היחידה במכשירי הקשר. 

"ירינו על קירות המבנה כדי להבהיר למחבלים שהצבא מכתר אותם"

קודם לכן סנ"צ ש', מפקד פלגת לוחמים בימ"מ של משמר הגבול אשר השתתפה במעצר המחבלים, סיפר על מבצע החיפושים שנערך בשבועיים האחרונים אחרי האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע ועל הפעולה הלילית המוצלחת בה נעצרו שני הנמלטים האחרונים.

"מרגע האירוע אנחנו יחד עם לוחמי מג"ב, שב"כ וצה"ל במצוד אחר המחבלים שנמלטו. פעלנו בכמה זירות שונות במקביל גם בתוך שטחי ישראל וגם ביהודה ושומרון. ידענו מיד שג'נין זה המוקד החם ביותר ונערכנו לכך יחד עם היחידה המבצעית של שב"כ ולוחמי מג"ב הפועלים בעיירה".

סנ"צ ש' המשיך: "קיבלנו הלילה את המידע משירות הביטחון בסביבות חצות, ביצענו נוהל קרב מהיר והגענו לבית המדובר, לדירת המסתור של המחבלים. הגענו לאיתור בניין מגורים שנמצא במזרח ג'נין וחיות בו משפחות בלתי מעורבות".

"בשלב הראשון סגרנו והקפנו את הבניין בצורה חשאית, במיוחד כשהבנו שיש שם משפחות תמימות. ירינו על קירות המבנה בנשק קל בשביל להבהיר למחבלים שהצבא מכתר אותם. אנחנו מבצעים פעילויות מורכבות סביב השעון, אנחנו שמחים שהצלחנו להביא לתפיסתם של שני המחבלים האחרונים ובכך להביא לסיומו של המצוד".