האם תוקם ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות? ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אתמול (ראשון) עם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ויו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, אשר ניסו לשכנעו להקים את הוועדה. בפגישה, שקדמו לה פגישות עם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד, הציגו לרה"מ את פסק הדין של בג"ץ ופרטים נוספים על הפרשה, במשך כשעתיים.

הבוקר, עו"ד שרגא התראיין בגל"צ וסיפר על הפגישה: "היה פאנל מכובד של בכירי מערכת הביטחון, מתוכם שישה אלופים גם. כולם ישבו במרכז העשייה ומכירים את הפרטים המזוויעים, באמת מזוויעים של הפרשה. הם הציגו לבנט איך נשברו כל הכללים והפרוצדורות של הרכש במערכת הביטחון, איך נכפו על המערכת כלי שיט שהיא לא רצתה בכלל".

לדבריו, הפגישה התקיימה "ברוח טובה", אך ראש הממשלה לא התחייב להקמת הוועדה. למרות זאת, שרגא טען כי הוא מאמין שהדברים "יצרו זעזוע אצל בנט. חלק מהדברים חסויים, אבל נעשו דברים כל כך חמורים שאני חושב שכשהוא שמע אותם מכלי ראשון, הוא זועזע. התחושה היא שהדברים חלחלו לעומקם ושהוא מבין את הצורך המיידי בוועדת חקירה".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון הסביר מדוע נערך סבב הפגישות עם ראשי הקואליציה, למרות שבג"ץ דחה את העתירה בנושא הוועדה: "למעשה, השופטים, במיוחד השופט עמית, כתבו את המנדט להקמת הוועדה. הם העבירו ביקורת קשה על כל הפרשה ולמעשה פסק הדין אילץ את המערכת הפוליטית להתעורר ולעסוק בה".

עוד הוא הרחיב על פסק הדין וטען כי "השופט עמית שרטט את קווי היסוד של הוועדה. הוא שאל את כל השאלות שהיא צריכה לשאול ולבדוק. הוא דחה את העתירה כדי להעביר את המנדט על החקירה לרשות המבצעת, הממשלה". לסיום הוא אמר כי הוא מקווה שכבר בשבועות הקרובים בנט יכריז על הקמת ועדת החקירה הממלכתית, עבור מה שהוא מכנה "הפרשה הכי חמורה שנגעה לביטחון מדינת ישראל. אם מדברים על תיקון, הוא חייב להתחיל בוועדת חקירה".

בנוסף, הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל') דן חלוץ סיפר בריאיון לכאן ב' כי "ישבנו כשעתיים עם רה"מ בנט, שהוא האישיות האחרונה בדרג הפוליטי שפנינו אליה אחרי שערכנו מסע אצל כל ראשי המפלגות בממשלה. אצל כולם גילינו אוזן קשבת להקמת ועדת חקירה. מנדלבליט יידרש לתת הסברים על חלק מההחלטות התמוהות שלו".