מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי נועד ביומיים האחרונים עם השר לביטחון פנים עמר בר לב בטלפון בעקבות רצף האירועים במגזר הערבי. בכוונתו של בר לב להפנות, כפי שציין עם כניסתו לתפקיד, את 1,100 השוטרים שיגויסו למשטרה בימים הקרובים אחרי שהתקנים אושרו, לטובת טיפול בפשיעה במגזר הערבי.

המפכ"ל מבקר את השוטר שנפצע בדריסה בנהריה.. קרדיט דוברות המשטרה

"אנחנו בהחלט מתכוונים לעמוד בהצהרה שלנו שהשוטרים החדשים יוקצו לטובת המשימה המרכזית והיא טיפול בפשיעה בחברה הערבית", אמר גורם במשטרה והוסיף: "עד היום נעשו המון מהלכים וצריך סבלנות למרות שהאירועים חמורים ואנחנו מבצעים פעילויות ללא הפסקה".

חשוב להדגיש, כי מעבר לפעילות המשטרתית חשוב שגופי ממשלה נוספים יהיו מעורבים בנושא, כמו גם מנהיגי המגזר הערבי שישתפו פעולה ויסייעו במידע המודיעיני ובהעברת מסרים אל החברה הערבית, שמטרתם לחדול מהחזקת נשק לא חוקי.

מעבר לכך צייץ השר בר לב בטוויטר כי הוא מתכוון להעלות הצעת חוק בנוגע לצירוף השב"כ למיגור הפשיעה בחברה הערבית במטרה שהדבר  יסייע בהגברת השימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובכך יסייע לפעילות המשטרה.

"בשבועות הקרובים יעבור התקציב ונוכל להעלות הילוך. 1,100 שוטרים יגויסו ויופנו לכך, תחנות ונקודות משטרה יעובו, השב"כ יסייע, אני לא אוותר", כתב השר והוסיף כי לא ניתן לבצע תהפוכות סדרי עולם בתוך 100 ימים. "עשרות שנים של הזנחה, התעלמות ופחד להיכנס לעובי הקורה של בעיות המגזר הערבי, וההנחה שרווחה ש'כל עוד הם הורגים אחד את השני, אז זה בעיה שלהם'. ב-100 ימיי הראשונים בתפקיד עשיתי יותר משנעשה בעשרות השנים האחרונות בהתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי . כן, חיי ערבים חשובים, אבל מי שחושב שעשרות שנות הזנחה יפתרו גם בעוד 100 ימים - חי בסרט" .

השר ציין כי לא מדובר רק במשפחות פשע אלא בתופעה רחבה המובלת על ידי קיצוניים, שתפסה שליטה ברחוב הערבי ובאה לידי ביטוי בין היתר בנשק בלתי חוקי הנמצא ברשות עשרות אלפי ויותר בתים, משפחות ובודדים. "אז שלא נתבלבל ואיפה הייתם אתם מנהיגים ומובילי דעה במגזר", שאל בר לב ברשת הגועשת בעקבות מוביל מחאה שיצא בקמפיין "חיי ערבים חשובים".

ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל מסר בתגובה לדבריו של בר לב כי "השר בר לב אכן נפגש איתנו, ראשי הרשויות, פעם אחת, שמע את המצוקה והיה קשוב לדרישות. מאז לא עירב אותנו בנעשה. הופתענו לשמוע על התוכנית שהשיק בלי להתייעץ איתנו ובלי להודיע לנו וגם לאחר שציינו בפניו את החשיבות של עירוב ראשי הרשויות בתוכנית לאומית למאבק בפשיעה, טרם קיבלנו ולו שיחת טלפון. אנחנו לא משטרה ולא מחליפים אותה, אך ללא ההנהגה הערבית המקומית וללא החברה הערבית, לא תצליח המדינה לקדם תהליכים בתוכה. אם בר לב חושב שכל הידע אצלו בלי לערב אף נציג של החברה הערבית בקבלת ההחלטות, גם 1,000 ימים לא יספיקו לו".