חברי המפלגה הדמוקרטית התנגדו להעביר תקציב סיוע לישראל בסך כמיליארד דולרים לטובת חיזוק מערכת כיפת ברזל, כך פורסם הערב (שלישי) ב"וואלה!".

הנשיא ביידן וראש הממשלה בנט בהצהרה משותפת לתקשורת. קרדיט רויטרס

בראש המתנגדים עמדו נציגים מטעם מדינת ניו יורק, מינסוטה ומישיגן, כך על פי דיווח באתר "פוליטיקו". זאת, עם הודעתם כי לא יצביעו בעד התקציב אם הוא יכלול את סעיף המיירטים של "כיפת ברזל". 

חברי הקונגרס הצהירו כי יתנגדו למהלך זמן קצר לפני ההצבעה, ובעקבות כך, הוסר סעיף זה מחוק התקציב. במקום זאת, הוא ישולב בחוק תקציב הביטחון הבא, שיובא להצבעה רק בעוד כמה חודשים.

בעקבות ההתנגדות וההחלטה לעכב את הסיוע האמריקאי שוחח הערב שר החוץ יאיר לפיד עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים. בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי. 

מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחויבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת  ברזל יועבר בזמן הקרוב. 

השר לפיד הודה למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגיש את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל. לאחר מכן אמר: "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחויבותם האיתנה לביטחון ישראל".