מנהיג הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, סטני הויר, הודיע היום (רביעי) כי יעלה בשנית את הצעת החוק שמהותה מימון לחידוש מלאי המיירטים למערכת כיפת ברזל בישראל. זאת, שעות לאחר שהמפלגה נאלצה לדחות את המימון שנאמד על סך כמיליארד הדולרים, בעקבות התנגדותם של כמה מחבריה.

"כוונתי להעלות את נושא השהיית התשלום קראת סוף השבוע", התחייב הויר, "עלינו להעביר זאת". אמש, שוחח הויר עם שר החוץ יאיר לפיד, והבטיח כי התקציב יעבור בקרוב, וכי הדחייה הייתה מטעמים טכניים בלבד. "מקווה שחבריי למפלגה יצטרפו אלי, זה חיוני".

בהתייחסותו לעניין, הזכיר את חשיבותה של המערכת, שיירטה 4,400 רקטות במהלך מבצע "שומע החומות" במאי האחרון. "כיפת הברזל הצילה חיים, והגנה על ביטחונה של ישראל", ציין. "הנשיא רוצה שהתקציב יעבור, ואני מאמין ששתי המפלגות רוצות להבטיח את ביטחונה של ישראל. שכן, מדובר בנשק הגנתי בלבד".

הצהרתו של הויר עשויה לעקוף את ההתנגדות הפנימית בנוגע להצבעה הספציפית הזו, אך היא חושפת את השסעים הפנימיים בתוך המפלגה, בייחוד בכל הקשור לישראל. 

חבריה הפרוגרסיביים של המפלגה השמיעו לא אחת קריאות, שמטרתן להתנות את הסיוע הכלכלי לישראל, אך עד כה לא סחפו נוספים. הזרם המתון במפלגה טוען כי מדובר בקומץ שאינו מייצג את העמדה הרווחת במפלגה. עם זאת, ההצבעה הנוכחית מעידה על כך שגם אם מדובר במיעוט, ההשפעה ניכרת.

השאלה העולה היא האם מדובר בניצחון חד פעמי לזרם זה, או שמא מדובר במדיניות בהתהוות. לא ניתן לחזות מה יקרה בפעם הבאה ששאלת המימון עבור ישראל תעלה, והאם הויר יצטרך פעם נוספת להתחמש באמצעים יצירתיים על מנת להעביר את חבילת הסיוע בקלות.

סנאטור מטעם המפלגה הרפובליקנית ויו"ר הקואליציה היהודית הרפובליקנית, נורם קולמן, קרא לדמוקרטים "להתבייש בעצמם". הוא הוסיף: "זוהי זריעת שנאה במפלגה, וחסימת סיוע הנחוץ לבת בריתנו ישראל. הדמוקרטים העצימו את אלו שגוררים את המפלגה לפנות לשמאל הקיצוני".