מאות בני אדם ליוו היום (רביעי) את סמ"ר חוסאם סג'ייר, מתנדב המשטרה שנדרס אתמול למוות בנהריה, בדרכו האחרונה. מסע ההלוויה החל בבית העם בכפר ירכא, ולאחר מכן נערכה הלוויה משטרתית בבית העלמין הצבאי ביישוב, בהשתתפות השר לביטחון הפנים עמר בר לב ומפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי.

הלוויתו של השוטר המתנדב חוסאם זריר ז''ל (צילום: יואב איתיאל)
הלוויתו של השוטר המתנדב חוסאם זריר ז''ל (צילום: יואב איתיאל)

המפכ"ל שבתאי אמר: "אנחנו מלווים היום למנוחה אחרונה את חוסאם ז"ל, מתנדב צעיר ויקר של סיור תחנת נהריה, והלב דואב מכאב, העיינים דומעות, והראש מסרב להאמין. כל כך כואב להספיד מתנדב צעיר בדמי ימיו. אתה מייצג את פניה היפות של החברה הישראלית.  משטרת ישראל רואה במתנדביה שותפים מלאים להשגת היעדים והמשימות בדרך לביטחון אישי לתושבי המדינה.

"לפני החג, התבקשת לסייע במשמרת החג, הגעת לאכוף את החוק, אלא שיש מי שקוראים תיגר על אוכפי החוק. חוסאם, עצרנו אותו אתמול ואני מבטיח לך שהוא ישלם מחיר כבד על מעשה הנבלה שעשה. מקרה זה מוכיח לנו עד כמה קשה היא עבודת השוטרים והמתנדבים ובאיזו רמת סיכון הם נמצאים יום יום. החג של השוטרים והמתנדבים הוא תמיד ברחובות. לצערנו, שוב ושוב המשטרה משלמת מחיר כבד במיטב בניה, שוטריה ומתנדביה המסורים העומדים כחומת מגן".

המפכ"ל הוסיף: "אנו קוברים היום בן העדה הדרוזית, אין צורך להכביר במילים על מסירותה של בני העדה הדרוזית, תורמתכם למדינה ולמשטרה בפרט הינה בעלת ערך בל ישוער. זו הבמה להצדיע לעדה מיוחדת זו ומנהיגיה בשם משטרת ישראל ואום מותר לי בשם העם כולו. אנו מחבקים את בני המשפחה חיבוק חם ואוהב מתחייבים תמיד להיות לצדכם. אתם לא תישארו לבד, הפכתם לחלק בלתי נפרד ממשטרת ישראל".

הלוויתו של השוטר המתנדב חוסאם זריר ז''ל (צילום: יואב איתיאל)
הלוויתו של השוטר המתנדב חוסאם זריר ז''ל (צילום: יואב איתיאל)

השר לביטחון הפנים אמר: "באתי לכאן היום להביע את תנחומיי ולהשתתף בכאבכם על מותו של חוסאם זריר בן ירכא. אין מילים שיש ביכולתן לנחם ולמלא את החלל שנוצר בלבכם בלבבות של כולנו, אני שותף מלא לכאב העמוק שלכם".

"אני מגיע עכשיו מביה"ח בנהריה ממיטתו של רסאם אמיר אבו ריישה, שותפו לסיור של חוסאם. אמיר ביקש ממני לחבק אתכם, את המשפחה, הוא חזר ואמר - 'אין כמו המתנדבים הסיירים. אין כמו חוסאם באישיות שלו'. הוא אמר לי עוד דבר - 'אם שוטר פעם אחת יתכופף בפני פושעים - אין לזה תקומה. אף שוטר, סייר או מתנדב לא יתכופף'. הוא אמר לי את זה כשהוא במיטה, סובל מכאבים, אבל זה המסר לאזרחי מדינת ישראל, למשטרת ישראל ובעיקר למשפחה".

השר עמר בר לב מבקר את השוטר אמיר מוחמד אבו ריש (צילום: דוברות השר לביטחון פנים)
השר עמר בר לב מבקר את השוטר אמיר מוחמד אבו ריש (צילום: דוברות השר לביטחון פנים)

"חוסאם ז'ריר, בן 32 בנפילתו, בן לקהילה הדרוזית בירכא, השקיע ונתן מעצמו למען החברה בהתנדבות ללא כל מורא, למעט התרומה הפנימית הנפשית. חוסאם שירת שש שנים כמתנדב בתחנת נהריה. מתוך שליחות מוחלטת וללא חשש התמיד והתייצב במשמרות הסיור גם בתקופות עמוסות, התעקש לעשות ולתת את כל כולו. כך היה גם אתמול בבוקר, שעה שהתייצב למשמרתו האחרונה. היה אדם צנוע, עניו וטוב לב. היה בן אדם. תמיד התנדב לכל משימה ונענה לכל קריאה. תמיד נתן 100 אחוז מעצמו, ראה את האחרים לפני שראה את עצמו, וזה לא מובן מאליו".

העדה הדרוזית בישראל, שקשרה את גורלה לגורל מדינת ישראל, העם היהודי כאן, שביחד אנחנו נאבקים ממש שכם אל שכם למען חברה צודקת, שוויונית, החיה בביטחון ובשלום עם אחיה ושכנותיה. ומי כמו העדה הדרוזית, ששילמה בחייהם של מיטב בניה למען החזון המשותף הזה. מי כמוכם ידוע שהמאבק למען שוויון עדיין לא תם. עוד רחוקה הדרך לשוויון מלא, אני אומר את זה בצער גדול. לא רק שוויון כזה בבית העלמין שקבורים כולם זה לצד זה במנוחת עולמים".

"חוסאם זריר הוא חלק מאותה טבעת חזקה בשרשרת, שרשרת העוצמה של העדה הדרוזית במדינת ישראל. אתמול חוסאם נלקח מאיתנו באכזריות שעה שעמד על משמרתו למען כולנו. אנו נמצה את הדין עם הפושעים". 

עמר בר-לב השר לביטחון פנים בהלווייתו של חוסאם זגיר (צילום: דוברות המשטרה)
עמר בר-לב השר לביטחון פנים בהלווייתו של חוסאם זגיר (צילום: דוברות המשטרה)

מפקדת תחנת נהריה, סנ"צ מרי דניאלי, ספדה לו: "כה בלטת במסירותך, בתבונתך, בצניעותך ונועם הליכותיך, באופן שכבש את ליבי ואת ליבם של שוטרי ומתנדבי תחנת נהריה . כולם ששו לעבוד לצדך ואתה היית נכון להתייצב בכל שעה בה נקראת להתנדב ולתרום למען בטחונם האישי של תושבי הגזרה. כך נהגת גם אתמול, באותו בוקר ארור, עת הגעת להתנדב לצד חברך לתחנה, השוטר אמיר אבו ריש".

"רוח ההתנדבות, אהבת הארץ והעזרה לזולת, כה משקפים את אישיותך והערכים עליהם גדלת והתחנכת במשפחתך. משפחה לתפארת המעוררת כבוד וגאווה. רוח ההתנדבות, אהבת הארץ והעזרה לזולת, כה משקפים את אישיותך והערכים עליהם גדלת והתחנכת במשפחתך. משפחה לתפארת המעוררת כבוד וגאווה. שוטרי ומתנדבי תחנת נהריה, מביעים צער עמוק ומרכינים ראש על לכתך בטרם עת, גיבור שלנו", הוסיפה. 

ההלוויה של סמ"ר חוסאם סג'ייר. צילום: ללא קרדיט

סג'ייר ז"ל, בן 32 במותו, תושב הכפר ירכא, הותיר אחריו אישה, שני ילדים, הורים, אח ושתי אחיות. הוא שירת כמתנדב בתחנת נהריה במשך כחמש שנים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מרכינה ראש לזכר המתנדב, סמ"ר חוסאם סג'ייר ז"ל, בן 32 במותו. שוטרי משטרת ישראל משתתפים בצער המשפחה ומרכינים את ראשם לזכרו".

משטרת ישראל חוקרת את אירוע דריסת המתנדב והשוטר בנהריה (צילום: דוברות המשטרה)
משטרת ישראל חוקרת את אירוע דריסת המתנדב והשוטר בנהריה (צילום: דוברות המשטרה)

ראש מועצת ירכא, והיב חביש, אמר הבוקר בכאן ב', כי "חוסאם היה מותק של בן אדם. הלך להתנדב במשטרה כדי לשמור על ביטחון התושבים ושילם מחיר יקר מאוד על התנהגות טיפשית של אדם אחר. הוא יהיה החלל הראשון שייקבר בבית הקברות הצבאי שהקמנו לאחרונה".

"זאת השנה השביעית שחוסאם התנדב ברציפות", הוסיף ראש המועצה. "הוא שירת בגולני, אהב לתת ולשרת את המדינה שלו. השוטר שנפצע עבר ניסיון דריסה גם בעבר. כולנו מאחלים לו החלמה מהירה".

כזכור, הקבלן ניסים סח' בן ה-44 מעראבה הוא החשוד בדריסתו למוות של סג'ייר מירכא ופציעתו של אמיר אבו ריש, כך הותר היום לפרסום. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו של סח' בשמונה ימים. 

אירוע דריסת השוטרים בנהריה (צילום: דוברות המשטרה)
אירוע דריסת השוטרים בנהריה (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, ביקר היום במרכז הרפואי גליל שבנהריה את השוטר אמיר מוחמד אבו ריש, שנפצע באירוע הדריסה בעיר. יחד עם השר בר-לב הגיעו מפקד המרחב, תנ״צ שאול צמח ומפקדת תחנת נהריה, סנ״צ מרי דניאלי. השר פגש את השוטר והתעדכן מהצוות הרפואי על התקדמותו.

השר עמר בר לב מבקר את השוטר אמיר מוחמד אבו ריש (צילום: דוברות השר לביטחון פנים)
השר עמר בר לב מבקר את השוטר אמיר מוחמד אבו ריש (צילום: דוברות השר לביטחון פנים)

בסיום הביקור אמר השר: "נפגשתי עכשיו עם השוטר הפצוע, עם משפחתו ועם הצוות הרפואי. הוא לוחם, הוא חזק, הוא יחלים והוא יחזור. הוא מגיע ממשפחה של לוחמים ושום דבר לא יעצור אותו".

השר הוסיף: "שמעתי מהשוטר הפצוע דבר אחד מאוד חשוב, אסור לשוטר להתכופף. אם שוטר מתכופף פעם אחת - זה הסוף. אסור להתכופף, צריך להילחם בפשיעה, צריך לעשות את זה בעוז ובראש זקוף. אם נעשה את זה ככה - ננצח".