כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד באסם שועמרה, תושב הכפר דורה שבאזור דרום הר חברון, בגין ביצוע פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בעיר לפני כשבועיים. המסמך מייחס למחבל, קטין כבן 17, שתי עבירות של ניסיון לרצח ממניע טרור, לצד עבירות של הסתה וקריאה לאלימות, זאת לאחר סיום החקירה.

גורם במשטרה סיפר בשיחה עם מעריב: "המחבל פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא מורדם ומונשם, ומסיבה זו הצלחנו לגבות ממנו עדות רק כעבור מספר ימים. אז התברר, כי בן משפחה המתגורר עמו באותו הכפר, עיסמאיל שועמרה, היה איתו באותו יום וכבר לא מצא בירושלים". 

לדבריו, המחבל וקרוב משפחתו הגיעו במונית וחדרו לירושלים דרך פרצה, זאת במטרה לקבל כסף ממעביד שהעסיק אותם. "כוונתם היתה לחזור מיד לאחר מכן לכפר", הדגיש, "בשלב הזה, המחבל ביקש מבן משפחתו לחזור לכפר, והודיע כי הוא צריך לנסוע לסידור מסוים. הוא עלה על רכבת, הגיע לאזור התחנה המרכזית, נכנס לחנות ורכש פחיות XL".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

"עם יציאתו מהחנות נתקל המחבל בשוטרות מג"ב, דבר שהלחיץ אותו", הוסיף, "לכן, הוא מיהר ונכנס לחנות עדיקה, שם ביצע את הפיגוע כשזיהה כי שני הצעירים הם יהודים". הוא הדגיש כי "לוחמות מג"ב ששמעו צעקות מתוך החנות, והיו עדות לבריחה של לקוחות החוצה נכנסו לחנות - וניטרלו את המחבל".

הגורם ציין עוד כי "זמן קצר קודם לכן, תועד המחבל בתחנה המרכזית בירושלים, כשהוא מסתובב ללא סיבה ובאופן מחשיד, כמי שמתכוון לבצע פיגוע אולם אין לו יעד מדויק עד שביצע את המעשה. המחבל ניסה לדקור את אחד הצעירים בראשו ויש תיעוד לכך. אולם, הצעיר שהתעמת איתו גרם לכך שהסכין פגעה בעוצמה בקופה של החנות והתעקמה". הוא הוסיף עוד כי "בחשבון האינסטגרם של המחבל נמצא תיעוד, ממנו עולה כי המחבל מזדהה עם ארגון חמאס ומשבח שהידים. מעצרו הוארך מעת לעת ואתמול הועבר מבית החולים שערי צדק - לכלא רמלה".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: אביב הרץ/TPS)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: אביב הרץ/TPS)

במשטרה ציינו כי "שותפו לנסיעה לירושלים אימת את כל הפרטים ושוחרר לאחר חמישה ימים, מכיוון שלא ידע על כוונת המחבל לבצע את הפיגוע". הורי החשוד נחקרו במהלך חקירת הפיגוע, ועלה כי הם לא ידעו על כוונת הבן לבצע את המעשה. בנוסף, 15 עדים מסרו את גרסתם במשטרה, כאשר במהלך החקירה היה ניסיון להבין האם מדובר במהלך מתוכנן מראש או שמא מדובר באירוע ספונטני. עם זאת, לא נמצאה תשתית לאירוע האמור, ואת הסכין בה השתמש - הביא מהבית, הניח והסתיר בתיק. עוד הדגישו במשטרה כי הוא לא מסר במהלך החקירה על מניע כלשהו לביצוע הפיגוע, למעט עדות על תמיכה בארגון חמאס".