"המלחמה עם ישראל כבר החלה". כך אומר ל"מעריב" דובר משרד החוץ האיראני, סייד חטיבזדה. לדבריו, "ישראל ביצעה פיגועים שנועדו להרוס את תוכנית הגרעין לצורכי שלום שלנו. היא רצחה מדעני גרעין ופגעה בעם האיראני. מאשימים את איראן בטרור, אבל אין טרוריסט טוב או רע. כל המשבר באזור הוא אשמתה של ישראל'.

בהמשך טען חטיבזדה כי ישראל "עשתה הכל" כדי להכשיל את שיחות הגרעין בווינה ולסכסך בין איראן למעצמות. הוא האשים את ארצות הברית ב"טרור רך" בכך שהיא מונעת תרופות ומרעיבה את תושבי ארצו.

שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)


הדובר האיראני מסר כי ההחלטה האסטרטגית של איראן לחזור לסיבוב שביעי של שיחות הגרעין בווינה כבר נפלה וכי ארצו כבר הודיעה על כך לפני שבועיים לנציג האיחוד האירופי האחראי לשיחות. בתשובה על השאלה אם הוא חושב שחזרה להסכם הגרעין תמנע פעולה צבאית של ישראל, ענה הדובר: "'ישראל פגעה קשות במערך המחקרי והאזרחי שלנו. מדברים על איום הגרעין האיראני, אבל לישראל יש מאות פצצות, והיא מעולם לא חתמה על האמנה לאי־הפצת נשק גרעיני".

עם זאת אמר חטיבזדה, שדיבר בפורום השלום העולמי, כי "האזור עייף ממלחמות. עלינו למצוא גישה חדשה של פתרון הבעיות לפי החלטות האו"ם. על כל הצדדים להפגין רצון פוליטי להסדר".