עשרות ארגוני שלום וזכויות אדם מרחבי העולם, יחד עם מאות פעילים, פנו במכתב לאו"ם, לאיחוד האירופי ולקוורטט לענייני המזרח התיכון, בדרישה להפעיל לחץ על ישראל בנוגע לגישה למים לפלסטינים החיים בשטחי C. את הפניה יזמו בתנועה הישראלית-פלסטינית "לוחמים לשלום".

במכתב נכתב כי "אנו מבקשים לפעול בנחישות, במטרה לשים קץ למדיניותה הבלתי חוקית של ישראל, והבלתי מוסרית, המונעת גישה לקהילות הפלסטיניות המתגוררות בשטחי C למים".

"בעוד בקהילות ברחבי העולם סובלות ממחסור במים בשל בעיות האקלים, תושבי אזור C סובלים מכך בשל מדיניות", הוסיפו, "ישראל שולטת במשאבים המצויים ביהודה ושומרון, וכך שולטת גם בעם הפלסטיני, בניגוד לחובתה על פי החוק הבינלאומי".

כזכור, לפני מספר שבועות החלה תנועת לוחמים לשלום בפעולות למען השבת מקורות המים לאוכלוסיה הפלסטינית אשר נותקה ממים על ידי הצבא כאשר צעדה שקיימה התנועה בדרום הר חברון עם עוקב מים, במטרה להעבירו לכפרים הפלסטינים, נתקלה באלימות של הצבא, אשר בסופה ננזף הסמג"ד על שימוש בכוח כנגד פעילי הארגון. בשבת האחרונה צעדו מאות בני אדם משלל ארגונים במטרה זו בדרום הר חברון גם כן.

מתנועת לוחמים לשלום נמסר: "מים הם זכות אדם בסיסית, גם כשבני האדם אינם יהודים. הקלות שבה ישראל בוחרת לייבש בני אדם ולמנוע את הגישה שלהם למים לא יכולה לעבור בשתיקה, כל ישראלי וכל בנאדם צריך להיות מזועזע מהרעיון כי בשמו מונעים מפלסטינים זכות בסיסית".