צה"ל פותח את תפקיד המורים החיילים גם בפני גברים, בעקבות עתירת שהוגשה לבג"ץ מטעם שדולת הנשים יחד עם מרכז תמורה, בשל פסילתו של ניב מירטנבאום לשירות בתפקיד על בסיס מינו. ניב מירטנבאום ביקש להתגייס לתפקיד ונדחה, בנימוק: "לא רלוונטי, נקבע על פי מין". ההליך התקדם ובסופו של דבר התאפשר החל מהחודש שעבר מיון החיילים ממין זכר לתפקיד.

עו"ד גלי זינגר, מנהלת המחלקה המשפטית בשדולת הנשים, שהגישה את העתירה יחד עם פרופ' יפעת ביטון ממרכז תמורה: "אני מברכת על השינוי שעשה צה"ל בעקבות העתירה שהגשנו, והעובדה שמעתה התפקיד של מורים חיילים יהיה פתוח בפני שני המינים. הגיעה העת שכל התפקידים בצה"ל יהיו פתוחים באופן שוויוני בפני שני המינים, ושהשירות בהם יהיה לפי כישורים ויכולות, ולא לפי מין". 

בתוך כך, נרשמה דחייה נוספת בעדכון עמדת הצבא בשילוב נשים בכלל תפקידי הלוחמה. בית המשפט דרש מהצבא להשיב עד ה-7 בנובמבר מתי תסתיים עבודת הוועדה הבוחנת שירות נשים בכלל תפקידי הלחימה את עבודתה.

עו"ד ינור ברטנטל, המייצג את העותרות, מספר: "בבג"ץ הסיירות, שעניינו גיוס נשים ליחידות מיוחדות, ושלא במפתיע, הצבא גורר רגליים ולא קובע לוחות זמנים לסיום עבודת הוועדה, מתוך כוונה למרוח את הזמן עד שתתייתר העתירה. משרדינו הגיש בקשה לבית משפט, שם מתבקש הצבא לקבע מועד סופי להגשת דוח הוועדה, ואם לא יעשה כן התבקש בית המשפט לקבוע מועד סופי להגשת הדוח".