הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נשא היום (שלישי) דברים בטקס חילופי ראש אגף המודיעין, בהם התייחס לסוגייה האיראנית והבטיח: "המבצעים להשמדת היכולות האיראניות ימשכו – בכל זירה ובכל עת".

"אין צבא בעולם שיש לו מודיעין כזה, אין יחידות לוחמות שיש להן עושר מודיעיני כזה, ואין תמרון והגנה שנהנים מיכולות בסדר גודל כזה", אמר הרמטכ"ל בפתח דבריו בטקס בו אלוף אהרון חליוה נכנס לתפקיד ראש אמ"ן ובכך החליף את ר' אמ"ן היוצא, אלוף תמיר הימן, אשר כיהן בתפקיד זה כשלוש שנים וחצי. 

ראש אמ''ן הנכנס אלוף אהרון חליוה (צילום: דובר צה''ל)
ראש אמ''ן הנכנס אלוף אהרון חליוה (צילום: דובר צה''ל)

כוכבי הוסיף: "בזכות מודיעין איכותי, צה"ל וקהילת המודיעין, יודעים לא מעט על המתחולל באיראן, ובזכות המודיעין הרלוונטי, צה"ל וקהילת המודיעין פועלים נגד ההתבססות האיראנית בכל רחבי המזרח התיכון. המבצעים להשמדת היכולות האיראניות ימשכו – בכל זירה ובכל עת, והתכניות המבצעיות כנגד תכנית הגרעין של איראן ימשיכו להתפתח ולהשתכלל". 

ר' אמ"ן היוצא, אלוף תמיר הימן, אמר: "האתגר האיראני מאתגר הן בהיבט בהתפתחות המדאיגה בתחום הגרעין והן בהשפעות האזוריות ביכולות הטק"ק והכטב"ם. איראן מהווה מקור העוצמה של המערכות שמולנו – היא המממנת, היא המחממת, היא המדרבנת. על אף שמדובר בשלטון טוטליטרי לא צודק, העושק את אזרחיו וסופו ליפול – הוא לעת עתה יציב. ההיסטוריה מלמדת אותנו מה סופם של משטרים אפילם שכאלו. עלינו להמשיך לפעול על מנת להאיץ תהליכים שסביר שיתרחשו בעתיד".

ראש אמ''ן היוצא אלוף תמיר הימן (צילום: דובר צה''ל)
ראש אמ''ן היוצא אלוף תמיר הימן (צילום: דובר צה''ל)

מדברי ראש אגף המודיעין הנכנס, אלוף אהרון חליוה: "אגף המודיעין הוא ארגון מעורר השראה ברלוונטיות שלו, בחדשנות שהוא מניב ובתרומה הרבה שלו להצלחתו של צה"ל בהגנה על בטחון המדינה - במידה מכרעת בזכות האיכות של אנשיו. אנחנו חיים במציאות מורכבת, שבה תפקידו של אגף המודיעין הולך ומתעצם, וחשיבותו הולכת וגוברת.

"היכולת להפעיל את הכוח הצה"לי ברמה הקטלנית ביותר, ובו זמנית גם ברמה הערכית והמוסרית הגבוהה ביותר פעם אחר פעם - היא תוצאה של מודיעין מדויק ושל פעילות ארוכה, איכותית ומתמשכת של אגף המודיעין. תמיר, בשלוש שנים וחצי האחרונות הנהגת את אגף המודיעין בתבונה, במסירות וביד בוטחת. אני רוצה להודות לרמטכ"ל על האמון הרב. אעשה הכל כדי להיות ראוי לו".