הבכיר לשעבר במוסד ד"ר מישקה בן דוד, שעמד בראש החטיבה לשבויים ונעדרים, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הדיווח הערבי לפיו המוסד חטף גנרל איראני במהלך המבצע לאיתור מידע על רון ארד והעריך: "לא חושב שהיו מסתכנים בחטיפת גנרל איראני בארץ אויב בשביל לגלות עוד פרט על איך ארד הלך לעולמו".

כשנשאל על אמינות הדיווח אמר: "אין לי מושג מה באמת היה שם. לחטוף גנרל איראני זה לא בלתי אפשרי, אבל אני מניח שישראל לא הייתה מסתכנת בלחטוף אותו בשביל לגלות עוד פרט על איך רון ארד הלך לעולמו או איפה הוא נקבר. היא גם לא עשתה כזה דבר כדי לגלות פרטים על הפרויקט הגרעיני". 

"חטפו את דיראני בשביל זה, הוא כזכור מי שלקח את רון ארד ושם אותו אצל קרובי משפחתו וזו התחנה האחרונה שידועה שבוודאות רון ארד היה שם. כל שאר הגרסאות אלו גרסאות שלא רק שלא אומתו אלא הופרכו. גם על ידי. את דיראני הביאו כאשר לא הייתה עוד החלטה או קונצנזוס במערכת הביטחון שרון ארד לא חי. בדקתי את כל העדויות שבידנו על כך שרון ארד באיראן ואחת אחת הפרכתי אותן". 

הוא סיכם: "אני חושב שלא היו מסתכנים בחטיפת גנרל איראני בארץ אויב. לחטוף את דיראני זה סיפור אחד, לחטוף גנרל איראני זה סיפור אחר מבחינת ההשלכות שלו".

עוד אמר: "כשמבצע נמשך חודשים זה בגלל שלוקח חודשים לתפור את תמונת המודיעין. לפעמים נכנס מודיעין חזק ואז תופרים מבצע מהר. המעבר לאפריקה זו עוד סיבה שגורמת לי להטיל ספק בסיפור הזה. אם אתה חוטף אותו בסוריה ישראל יותר קרובה. יש הרבה סיבות להטיל בזה ספק ולהעלות ספקולציות על מה היה המבצע ולמה היה חשוב לראש הממשלה להודיע על כזה מבצע. אני חושב שלאיראנים לא אכפת למה חטפת מישהו". 

על הכרזת בנט אודות המבצע אמר: "אפשר לחשוב על הרבה סיבות אחרות למשל שאמירה כזו תתניע תהליך שיביא מידע. זה יכול לגרום לאנשים לדבר, אני מניח שאם ראש ממשלה מחליט לפרסם מידע כזה הוא עשה את זה אחרי הרבה מאוד שיקול דעת והתייעצויות".