גורם בארגון הטרור חמאס צוטט היום (שלישי) בדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" כשהוא טוען כי הושג הסכם עם ישראל בתיווך מצרים על רגיעה ברצועת עזה. הגורם חשף כי הושגה התקדמות ממשית מבחינת ההבנות לייצוב הפסקת האש ברצועת עזה, האצת קצב השיקום של מה שנהרס במבצע שומר החומות וכן "המאמצים להקל על המצור שהוטל לפני 15 שנים". 

המקור, שהעדיף שלא להיות מזוהה, אמר כי בתחילת השבוע הגיעה לקהיר משלחת בכירים ומורחבת מהנהגת חמאס בעזה ומחוצה לה בראשות איסמעיל הנייה. לדבריו, ביום שני התקיימה פגישה "מקיפה וכנה" בין הנייה ושר המודיעין המצרי עבאס קאמל, והם דנו במספר נושאים חשובים. הגורם הוסיף כי שני הצדדים הסכימו על נחיצות ביסוס הרגיעה הנוכחית בין הפלגים הפלסטינים לישראל.

באשר לעניין השיקום של ההרס שנגרם ברצועה מתקיפות צה"ל במבצע שומר החומות אמר הגורם כי מצרים הבטיחה להנהגת חמאס את רצינותה בעניין זה, וכי השלב הבא יכלול צעדים בתחום זה.

הסביר עוד כי מצרים הבטיחה לנקוט צעדים לשיפור התנאים הכלכליים בעזה, כולל התרת כניסת סחורות רבות דרך מעבר רפיח. הוא ציין כי מספר חברי משלחת התנועה יישארו בקהיר מספר ימים כדי לדון בנושאים המפורטים הקשורים בעניין השיקום והקלה על המצור.

בנוגע לסוגיית חילופי האסירים בין חמאס לישראל, הגורם ציין כי "מספר רעיונות והצעות נדונו על ידי כמה שחקנים, אך לא הושגה התקדמות מוחשית עד כה".