מכתב אנונימי שנשלח לוועדה למינוי בכירים השבוע עשוי לעכב את מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ הבא, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה ב-Yent.

על פי הפרסום המכתב מתאר לכאורה התנהגות בלתי הולמת מצידו של ר' שמעלה חשש לפגם מוסרי וערכי, ובעקבות כך מחייבת בדיקה שעשויה לעכב את המינוי. בתגובה לטענות תקף ר' ואמר כי "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש,  עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים.

כזכור, ראש השב"כ הנבחר נמצא כעת בתהליך חפיפה עם ראש השב"כ הנוכחי, נדב ארגמן, שכהונתו הוארכה עד ל-13.10. ר' בן ה-55, שירת בצבא כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

יסיים את תפקידו בקרוב. ארגמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יסיים את תפקידו בקרוב. ארגמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


במסגרת שירותו ארוך השנים למען ביטחון ישראל, לחם ופיקד ר׳ על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות. בנט התייחס להחלטה ואמר כי "ר׳ הוא לוחם נועז ומפקד מצוין. אין לי ספק שהוא יוביל את השירות לפסגות חדשות של מצוינות למען ביטחון ישראל".