ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל חדת' פרסם היום (שישי) סרטון ובו נראה מבנה רב קומות הנמצא באחד הערים במזרח לבנון בו, כך נטען, הוחזק נווט הקרב הישראלי, רון ארד, בזמן תקופתו בשבי. 


כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח בעיתון "ראי אל יום", היוצא לאור בלונדון כי משלחת של המוסד ערכה מבצע לאיתור מידע על רון ארד. על פי הדיווח, המוסד פעל בשטח סוריה וחטף גנרל איראני לשטח מדינה אפריקאית לצורכי חקירה. בנוסף, ברשת "אל-ערביה" דווח על שתי פעולות ביטחוניות, האחת בלבנון והשנייה בסוריה, שבוצעו במהלך החודש הקודם למען איתור פרטים נוספים על ארד. על פי הדיווח, במהלכן נלקח דנ"א מגופה שנקברה בכפר לבנוני, על מנת לבחון את האפשרות לפיה מדובר בשרידי גופתו של הנעדר.

רצף הדיווחים אודות נווט הקרב הישראלי שנפל בשבי ארגון הטרור "אמל" בלבנון ב-1986 מגיעים לאחר שראש הממשלה, נפתלי בנט, חשף במהלך נאומו את מבצע הצבאי. "בחודש שעבר יצאו נשות ואנשי המוסד במבצע שתחליטו לאתר מידע על רון ארד, זה היה מבצע מורכב רחב ממדים ונועז. עשינו עוד צעד להבין מה עלה בגורלו של רון. פדיון שבויים הוא ערך יהודי אשר הפך לאחד מהערכים המקודשים ביותר במדינת ישראל. אנחנו נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים", הבהיר ראש הממשלה.

תמי ארד, רעייתו של הנווט השבוי כתבה אתמול בחשבון הפייסבוק שלה פוסט בו התייחסה לגילויים החדשים בפרשה ולביקורת שמושמעות כלפי העיסוק התקשורתי בנושא. היא אף הפריכה חלק מהטענות, ובין היתר הבהירה כי במהלך המבצע לאיתור מידע אודות גורלו "לא סיכנו חיים של חיילים". 

תמי הדגישה: "אנחנו, משפחתו של רון, הקפדנו לבקש כל השנים שבכל פעילות שתבוצע בעניינו של רון, לא יסכנו חיים של לוחמים. עוד ביקשנו שאם יתגלה שרון אינו בחיים שלא ישלמו מחיר כדי להחזירו. לא משום שאין זה חשוב לנו להביאו הביתה אלא משום שאנחנו מאמינים שהמסר הזה ישמור על חייהם של שבויים בעתיד. אבל ביקשנו ועודנו מבקשים שימשיכו לחפש את רון כל עוד ניתן עם הסייג שלא לסכן חיים".



עם השנים, נעשו מאמצים רבים לאסוף מידע על גורלו של ארד. שוביו העבירו שלושה מכתבים שכתב ותמונה אחת, אך הצלב האדום הבינלאומי לא הורשה לבקרו, ובשנת 1988 הקשר עמו נותק. 

לפני כחמש שנים פורסמו שני דוחות המאגדים ממצאים ממידע חדש שהגיע לגורמי המודיעין, ולפיו הנווט השבוי מת בשבי בשנים הראשונות שלו. זאת בניגוד להערכות שונות שהועלו עד אז לפיהם ארד היה בין החיים שנים רבות לאחר נפל בשבי. עוד עלה מהדוחות כי הקשר המודיעיני בנושא גורלו אבד שנתיים לאחר שנפל בשבי, כלומר בשנת 1988. בעבר סברו גורמי מודיעין בישראל כי ארד הועבר לידיים איראניות אולם על פי הדוח החדש יתכן כי הדבר אינו נכון וארד מת בשנים אלו.