מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר (שבת) כי בתקיפה המיוחסת לישראל אמש, על שדה התעופה T4 באזור העיר חומס, נהרגו שני חמושים החברים במליציות פרו איראניות. עוד נמסר כי פרט להרוגים, נרשמו מספר פצועים במקום, וכי מספר ההרוגים צפוי לעלות - זאת בשל הידרדרות במצבם של הפצועים. בנוסף, גורם בצבא הסורי אמר לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה (סאנ"א) כי בתקיפה המיוחסת לישראל נפצעו שישה חיילים סורים. על פי הדיווחים, יעד התקיפה היה מחסן מל"טים איראני הנמצא במקום.

התקיפה המדוברת התרחשה אמש, בסביבות השעה תשע וחצי בערב. אז דווח כי מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות תקיפה באזור העיר חומס, על פי הדיווח בסוריה, התקיפות שכוונו נגד שדה התעופה הצבאי, בוצעו מאיזור הבסיס הצבאי באיזור השייך לצבא ארצות הברית. בהודעת הצבא הסורי נמסר כי "ההגנה האווירית הגיבה לתוקפנות ישראלית שכוונה לאזור המרכז".

תקיפה בסוריה (ארכיון) (צילום: רויטרס)
תקיפה בסוריה (ארכיון) (צילום: רויטרס)

כאמור, שדה התעופה T-4 הוא בסיס של חיל האוויר הסורי. במהלך מלחמת האזרחים בסוריה הוצבו בבסיס גם כוחות איראניים. מאז 2018 דיווחו כלי תקשורת במדינה על תקיפות רבות נגד מטרות איראניות במקום. על פי הדיווחים בחודש ספטמבר 2020, 16 פעילי מיליציות פרו-איראניות נהרגו במהלך תקיפה בבסיס ומסלולי ההמראה והנחיתה ניזוקו.

מוקדם יותר היום המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על תקיפה של כלי טיס בלתי מזוהים כנגד מטרות איראניות בגבול עיראק וסוריה. על פי הדיווח שריפות פרצו במקום, אך לא דווח על נפגעים.