מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס אריה עמית, שוחח הבוקר (ראשוןן) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM ודן בסוגיית האלימות הגואה בנגב: "אין דין ואין דיין, אין מדינת ישראל בנגב". הוא הוסיף כי "שוטרים מפחדים להתעסק עם הבדואים". 

"ההתפרעות הבדואית התפתחה למימדי מפלצת, ומדינת ישראל התכווצה עוד יותר. אין שם משטרה, אין שם מדינה, יש שם את הסיירת הירוקה שהבדואים מפחדים מהם פחד מוות, הם הולכים עם נבוט ועושים את העבודה כמו שצריך", הבהיר עמית.

מרדף דרמטי לאור יום בנגב הסתיים בירי ומעצר. צילום :באדיבות המשטרה

הוא גרס כי על מדינת ישראל להתייחס לנגב כחלק אינטגרלי מהמדינה ועל כן יש לעשות שם סדר: "המפקדים מתעסקים בכסת"חים, לא רוצים להתעסק איתם" והוסיף כי "החיים בנגב הפכו לגיהינום".

הניצב מתח ביקורת חריפה גם נגד בתי המשפט, שלדבריו, מרחמים על העבריינים. "הרבה מהשוטרים שנמצאים שם חוששים להסתבך. אי אפשר לברוח מהתמונה האמיתית - החיים של האזרחים בדרום מדינת ישראל הם בפירוש גיהינום, הם מפחדים מהבדואים", אמר. 

הוא ציין כי הפתרון המסתמן הוא הורדת פלוגות מג"ב נוספות, בשילוב יס"מ, לשם ביצוע עבודה רצינית בשטח, והוסיף כי "על כל דבר הכי קטן יש לבצע מעצר ולפתוח תיק". על הכנסת צה"ל כחלק מהמאבק –"ברגע שצבא יתחיל לעשות עבודה של משטרה אנחנו בדיקטטורה, יש מספיק מג"ב, יס"מ ויחידות מיוחדות. תנו להם לעשות את העבודה ומספיק לפחד". 

בסיכום הראיון הציע: "אפשר להגדיר את האזור הזה כאזור חירום לחודשיים-שלושה, לתת שם מכה שתיישר את השטח כמו שצריך ולנסות לחזור לחיים נורמליים".

סייעה בהכנת הידיעה שני רומנו, 103FM.