אלוף פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, התייחס היום (חמישי) לאירועים האחרונים שבהם הותקפו חיילים ביהודה ושומרון, בידי אזרחים ישראלים. במהלך דברים שנשא בטקס כניסתו של תת-אלוף אבי בלוט לתפקיד מפקד אוגדת יהודה ושומרון, אמר פוקס: "אירועי התקיפה האחרונים נגד אנשי כוחות הביטחון בידי אזרחים ישראלים מהווים התנהלות נפשעת וחמורה, הראויה לכל גינוי, והיא מופנית כלפי אלו העושים לילות כימים במאבק עיקש בטרור.

עוד אמר האלוף פוקס כי "הפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון הוא מן המשימות המורכבות והרגישות ביותר אשר צבא ההגנה לישראל יכול להטיל על מפקד. למול פוטנציאל הנפיצות שטומנת בחובה המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון, אנו ממשיכים לפעול להרתעת המחבלים ולסיכול הטרור, תוך קידום מוכנותנו למגוון רחב של תרחישים – בטווח הקרוב והרחוק". 


כזכור, אתמול קצין וחייל צה״ל נפצעו באורח קל כתוצאה מגז פלפל שהותז לעברם על ידי אזרח ישראלי, סמוך להתנחלות עדי עד שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״ ביהודה ושומרון. השניים קיבלו טיפול רפואי בנקודה. הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה את האירוע ואמר כי "עבריינות כנגד חיילי צה״ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון". 

שר הביטחון בני גנץ התייחס גם הוא לאירוע וצייץ בטוויטר: "היום בהערכת המצב השבועית, הנחיתי את צה"ל לפעול באופן מערכתי, תקיף וללא פשרות, ביחד עם כוחות השב"כ והמשטרה, מול כל גילוי אלימות - נגד פלסטינים, יהודים וכמובן מול כוחות הביטחון. נפעל כדי לגדוע את התופעה בכל האמצעים שלרשותנו".