העיתונאי צבי יחזקאלי שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, התייחס למהומות האלימות שהתרחשו ביממה האחרונה בלבנון ואמר כי "טעמנו אתמול טעם של מלחמת אזרחים. ניתן הסבר מה באמת קרה מבחינת השתלשלות האירועים- הפיצוץ בביירות באוגוסט לפני שנה ו־3 חודשים בעצם דרדר את המדינה למה שהיא היום, מדינה שלא מסוגלת לספק חשמל לאזרחיה, היא התמוטטה בעצם".

"נסראללה הבין שהוא נחלש, שדעת הקהל נגדו ואמר אם אתה דוחפים אותי לקיר אני אכבוש את כל לבנון. זה הכול משחק כוחות של איראן מול הסונים והשיעים והנוצרים המסכנים", הוסיף.



לדבריו, "כשהשופט החוקר בא להאשים את נסראללה, הוא כבר עבר את הסיפור של הפיצוץ, בא השופט ואומר נסראללה יהיה אשם, ישר יצאו הפגנות ובהם יצאו השיעים ומצד שני וזה המפתיע הכוחות הלבנונים, אלה שיושבים בבתי הקפה יצאו וירו. אני רואה סרטון שאותם אנשים מהפלנגות הם אלה שיחטפו בראש. מסמנים את הנוצרים כאחראים לקרבות אתמול ונסראללה נתן טעימה שאם מישהו רוצה להתעסק איתו הוא מתעסק עם דמים ברחובות, ואם הוא רוצה הוא כובש את לבנון תוך כמה שעות והלך על לבנון".

בהמשך העריך יחזקאלי כי ככל שנסראללה יעמיק את העימות הפנימי. "אנחנו תמיד נהיה הצד שיכול לחטוף, להיכנס לעימות קטן אם ירצה להסיט את דעת הקהל ואת זה ישראל לוקחת בחשבון. זה נכון גם לסנוואר כי הם מבינים שכשהם חלשים והולכים לעימות עם ישראל עדיין ישראל לא תגיע איתם למשחק סכום אפס ותשמיד אותם, וזה ישמור עליהם יותר מאשר יזיק להם". 

מהומות בלבנון (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
מהומות בלבנון (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)


"ש משפט בפרסית שאומר – תתעסק עם היהודים ובסוף רק תרוויח. יש עוד זווית, שלבנון במשבר הדלק והסולר שנכנסים, אם איראן תחליט, לבנון תיפול לידי חיזבאללה, זה רק עניין של החלטה. כרגע הם לא הולכים על זה כי הם לא רוצים ליפול למלחמת אזרחים", ציין. 

בסיום התייחס יחזקאלי גם לחידוש היחסים עם אסד בסוריה ואמר כי "זה קשור לשיחות שיש בין סעודיה לאיראן, לשיחת הטלפון בין עבדאללה לשר החוץ האירני, למרות שהגדלנו לו את מכסות המים. מתחילים להבין בעולם הערבי, כולל מצרים, שאירן הוא כוח שיקבל גיבוי מארה"ב וכדאי לדבר איתו ולשבת ולסגור איתו דברים מאשר להילחם בו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm