בישראל מעריכים כי למרות הפרסומים שלפיהם צלפים של צה"ל חיסלו את האסיר הביטחוני לשעבר מדחת א־סאלח בעת שהיה מעבר לגבול, בצד הסורי - השקט ברמת הגולן יישמר. אחת הסיבות להערכה זו היא העובדה שהפגיעה בו הייתה מדויקת, בלי לגרום לנזק סביבתי, באמצעי מדויק ושקט כמו נשק צלפים. זאת למרות שניתן להניח שבסוריה הבינו היטב מיד לאחר החיסול מי ביצע את הפעולה.   

עוד על פי הדיווחים, א־סאלח היה נתון במשך שנים תחת מעקב של המודיעין הישראלי, שהיה מודע היטב לכך שקשריו עם איראן הלכו והתהדקו. א־סלאח, בעבר חבר פרלמנט סורי ומקורב לשלטון, פעל במסגרת תשתית טרור איראנית לאחר פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה כאשר איראן עשתה מאמצים לחזק את התבססותה לאורך הגבול עם ישראל.

מבחינת האיראנים, לא־סלאח היו יתרונות מובהקים לצורך הקמה של תשתית טרור בגבול רמת הגולן. הוא התגורר סמוך לגבול, קשריו עם הממשל הסורי היו טובים והוא גם הכיר היטב ישראלים תושבי הגולן בכפרים הדרוזים בישראל. כאמור, על פי דיווחים בכלי תקשורת בסוריה ובלבנון, חיסול א־סלאח בוצע על ידי צלפים ישראלים ממרחק מאות מטרים. כדי להוציא אל הפועל פעולה כזו נדרשת עבודת מודיעין מדוקדקת וחשאית. 

בישראל מעריכים כי חיסולים מהסוג הזה, של סורים הפועלים בחסות איראן או חיזבאללה, לא יובילו להסלמה. תשתית הטרור של חיזבאללה בגולן, המכונה "תיק הגולן", מופעלת באמצעות שכירי חרב סורים והיא עסוקה בבניין הכוח שלה ליום פקודה שתגיע ממפקדת חיזבאללה בלבנון להוציא פיגועים נגד צה"ל. היא גם עוסקת באופן שוטף באיסוף מודיעין בצד הישראלי.

בשנים האחרונות ניסתה תשתית הטרור האיראני שאליה השתייך א־סלאח לבצע בישראל פיגועים כמה פעמים. ב־2 במרץ אשתקד, יום הבחירות בישראל, סוכל פיגוע צליפה בדיוק באזור שבו חוסל א־סלאח. חמישה חודשים לאחר מכן חיסל צוות מגלן, שהיה במארב במובלעת ישראלית בדרום רמת הגולן, ארבעה מחבלים שהתקרבו לגדר הגבול והניחו מטעני חבלה. חודשיים לאחר מכן נחשפה זירת מטענים בגזרה. בכל המקרים הללו העקבות הובילו לתשתית הטרור שהקימה איראן ברמת הגולן.

בישראל מייחסים לא־סלאח מעורבות בהוצאה לפועל של פיגועים, מה שככל הנראה הוביל להחלטה לחסלו. אבל מעבר להיותו בבחינת "פצצה מתקתקת", לא ניתן לנתק את ההחלטה לחסלו ואת החיסול עצמו מהמערכה הרחבה יותר המתנהלת בין ישראל לאיראן לצמצום השפעתה והתבססותה בסוריה. זו מתנהלת בעיקר באמצעות תקיפות של חיל האוויר נגד המליציות השיעיות ומחסני נשק ואמל"ח מתקדם בעומק סוריה, אבל גם בפעולות לאורך הגבול ברמת הגולן.