חיזבאללה בלב הסערה: הכאוס הפוליטי, המצב הכלכלי הקשה והמהומות שפרצו השבוע בביירות גרמו לזעם רב על ארגון הטרור השיעי, שהתפרץ בשבוע האחרון ברשתות החברתיות בעולם הערבי.

במהלך המהומות שפרצו בזמן ההפגנה של הארגון נגד פתיחת חקירה על הפיצוץ שאירע בבירות בחודש אוגוסט 2020, נהרגו שישה אנשים ונפצעו עשרות אחרות. ארגון חיזבאללה מיהר להאשים את מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית, אך לא הצליח לשכנע את האקטיביסטים בטוויטר שהפיצו עשרות קריקטורות שמאשימות את הארגון בטרור נגד אזרחי המדינה. 

הזעם על הארגון נובע גם מההתערבות העמוקה של איראן במדינה, וההאשמות שאיראן פוגעת באזרחי המדינה, דרך הארגון. החקירה שנפתחה הציפה שוב את מקומו של חיזבאללה בפיצוץ, ורבים רואים בארגון כאשם העיקרי במצב במדינה.

על רקע הזעם סביב הארגון, הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, הסביר בשבוע שעבר כי מעמדו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה נחלש, והוסיף: "נסראללה הבין שהוא נחלש, שדעת הקהל נגדו ואמר - 'אם אתה דוחפים אותי לקיר אני אכבוש את כל לבנון'. זה הכול משחק כוחות של איראן מול הסונים והשיעים והנוצרים המסכנים"

את הזעם הגדול על חיזבאללה ניתן לראות מתבטא בקרקיטורות שונות שפורסמו לאחרונה. אחד התיוגים הרבים שהופיעו בטוויטר הוא האשמה האשמה כלפי איראן, שמשתמשת בחיזבאללה כזרוע לתדלק את המזרח התיכון:

ההאשמות מצד חיזבאללה כי מפלגת הכוחות הלבנוניים היא האחראית לפעולות האלימות, לא שכנעו את האקטיביסטים ברשתות החברתיות, והאשימו את הארגון ואת נסראללה בהרג אזרחים לבנונים, ובאחד התיוגים שהופץ נכתב "נגד חיזבאללה" לצד תמונתו של נסראללה.

תיוג נוסף שהופץ הוא "הטרור של חיזבאללה", בו גולשים מאשימים את הארגון ואת נסראללה בכאוס בלבנון. באותן קריקטורות נכתב על מזכ"ל הארגון :"שכיר חרב איראני" ודורשים את גירושו לאיראן.

בקריקטורה אחרת מאשימים את הארגון השיעי היותו זרוע של המשטר באיראן בפעולות טרור ועל ניסיונן "לתדלק" את המזרח התיכון:

אזרח סעודי הצטרף למחאה נגד ההתערבות האיראנית בלבנון, והאשים את הארגון שבכך שהוא מיליציה חמושה שפועלת בשירות איראן באלימות נגד האזרחים הלבנונים: