יחזקאל שמואל, נהג האוטובוס שהותקף אמש בירושלים, התראיין היום (רביעי) בגלי צה"ל ושחזר את האירוע הקשה שעבר. "אנשים ראו את המוות מתקרב וצעקו "שמע ישראל". נתתי גז ונמלטתי, וכשנתקעתי בפקק והתקשרתי למשטרה - חטפתי עוד מטח אבנים, ראיתי את הסוף", סיפר שמואל.

עוד סיפר הנהג כי "המוקדנית של המשטרה אמרה לי שהם מטפלים באירועים קודמים, שהיא תשלח כוחות אבל יהיה להם קשה להגיע. אני לא מקבל את זה. ראיתי את המוות בעיניים והייתי צריך לחלץ את עצמי לבד, כשאני חשוף וללא הגנה".

שמואלי סיכם את החוויה וטען: "זה ממש הלם קרב. לא הצלחתי לישון בלילה, אני משחזר ואומר לעצמי 'וואלה אני חי'. בשבילי זו משמעות ענקית אחרי מה שעברתי, יכולתי לא לחזור הביתה לילדים שלי".

האירוע מגיע לאחר שאמש דווח כי חברת "אגד" מסיטה את מסלולי האוטובוסים באזור כך שלא יחלפו ליד הכותל המערבי. על כך הגיב דובר אגד, רון רטנר: "בשבועות האחרונים אוטובוסים של חברת אגד נמצאים תחת מתקפה אלימה של השלכות אבנים באזור שער שכם. בשל העובדה כי מדובר בסכנת נפשות שעלולה לעלות בפגיעה בנוסעים,  הוחלט, באותם מקרים של מתקפות אלימות, להוריד את הנוסעים לפני תחנת הכותל כדי לדאוג לשלומם".

תת ניצב סמי מרציאנו, מפקד מרחב קדם במרחב ירושלים של המשטרה, הגיב בגל"צ: "לצערי אנחנו לא מצליחים לכבות את האירועים הללו. אנחנו מתמודדים עם ריבוי של הפרות סדר, האוכלוסייה קשה מאוד, יש פה הרבה לאומנות. אמש היה אירוע חמור, סיימנו את היממה עם כמעט 25 עצורים שנתפסו על חם".

ממשטרת ישראל נמסר כי "אמש, עשרות שוטרים ולוחמי מג״ב פעלו באזור לפיזור הפרת סדר אלימה. כוחות המשטרה עשו שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ועצרו 22 חשודים בחשד למעורבות באירועי הפרת הסדר הציבורי, אלימות וידוי אבנים לעבר אוטובוסים וכוחות המשטרה. בעקבות ידוי האבנים לעבר נהג האוטובוס, כוח מסתערבים של מג״ב שפעל באזור שער הפרחים, ביצע מעצר ממוקד של חשוד במעשה. בדיווח של הנהג למשטרה, נמסר לו כי האירוע מטופל ע״י כוחות המשטרה, וכך גם דיווחים נוספים שהתקבלו במשטרה באותה השעה".