ראש ארגון ההגנה האיראני, סארדר ג'לאלי, התייחס למתקפת הסייבר ששיבשה במהלך השבוע שעבר את פעולות תחנות הדלק ברחבי המדינה, והאשים את ישראל וארצות הברית בכך, כך דווח הבוקר (ראשון) בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן, IRNA.

לדבריו של ג'לאלי, המתקפה האחרונה הייתה מורכבת וקשה לטיפול, וטען כי לא מן הנמנע שגורמים פנימיים היו מעורבים בה. הוא ציין כי חקירת האירוע ממשיכה להתנהל. 

ראש ההגנה האיראני הבהיר כי אמנם הפעם הזו המתקפה הייתה קשה, אך הוסיף: "לא הפסדנו במערכה". הוא הצביע על כשלים פנימיים באיראן ומנה בין היתר היעדר תקציב לגיטימי להתמודדות עם מתקפות הסייבר, חרף האזהרות מפני מתקפה קשה. 

כזכור, כיממה לאחר מתקפת הסייבר, סוכנות הידיעות הרשמית הודיעה כי במתקפת הסייבר נפגעו 4,300 תחנות דלק. על פי דיווחים מקומיים, כ-80% מתחנות הדלק שבו לפעילות תקינה ובנוסף צוין כי השיבושים תוקנו במלואם עד לסוף היום. 

לאחר ההודעה על התקלה הנרחבת, נשיא איגוד בעלי תחנות הדלק אישר כי התבצעה מתקפת סייבר על תחנות דלק ברחבי המדינה. על פי דיווחים במדינה, הודעות פורסמו בכמה מערכות שנפרצו הפונות ישירות למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, ודרשו לדעת "איפה הגז". זאת, כשנתיים לאחר המחאות הכלל ארציות על מחסור בגז שנערכו בסתיו 2019.