הותר היום (שני) לפרסום כי סלימאן כסאב, בן 29 מחאן יונס השוהה בישראל באופן בלתי חוקי, נעצר בחשד שביצע פיגוע הצתה ברמלה, והבוקר אף הוגש נגדו כתב אישום חמור. 

סלימאן נכנס לישראל בינואר 2020 באישור הומניטרי כמלווה של אמו, המטופלת באזור יהודה ושומרון ברקע מחלה קשה. לאחר סיום הטיפול באמו, ניצל סלימאן את ההיתר ונשאר בישראל כשוהה בלתי חוקי.

בחקירתו בשב"כ, עלה כי בתאריכים 30 בספטמבר 2021, וה-4 באוקטובר 2021 ביצע סלימאן פיגועי הצתות בעיר רמלה, הן של סוכות והן של אוטובוס. עוד עלה כי ארגון "שהדאא אלאקצא", פעל מול סלימאן לקידום פיגועים חמורים בישראל לרבות חטיפה, פיגועי תופת ופיגועי ירי, וסלימאן אף היה אמור לקבל לשם כך אמל"ח, אולם עד למעצרו לא קיבל בפועל כספים מהארגון.

מקרה זה מתווסף למעצרים קודמים של תושבי הרצועה אשר זכו להיכנס לישראל נוכח טעמים הומניטריים וגויסו לקידום פיגועים בישראל ומדגיש את פוטנציאל האיום הגלום בשוהים הלא חוקיים בישראל.

תושבי שכונת עמישב בעיר, שהתלוננו לא פעם על הצתת רכביהם, ועל כך שסובלים מאירועי אלימות, בירכו על הכנסת השב"כ לחקירת האירועים. בתגובתם אמרו: "פענוח מקרי ההצתות על ידי השב"כ מוכיח את הנחיצות והקריטיות במעורבותו של השב"כ לשם תפיסת האחראים לפרעות בעיר שעדיין ממשיכות, ולשם איסוף מיידי של האמל"ח הרב המצוי ללא רשיון בידיים עוינות. כזכור, ישנה עוד חקירה על ההצתה שעדיין נמצאת תחת צו איסור פירסום. נדרשים המשכת פעולות נחושות וברורות לעצור את כלל הפורעים ולהשיב במיידי את השקט והביטחון לשכונה ולעיר".