פרשת "התיק השקוף": הוריו של קצין המודיעין ת', אשר מצא את מותו הטרגי בחודש מאי האחרון בנסיבות מסתוריות בעת ששהה בכלא צבאי, דרשו היום (שלישי) מצה"ל כי חקירת מותו של הקצין תוגדר כחקירת רצח עד שיוכח אחרת. זאת, לנוכח סימני שאלה רבים האופפים את הפרשה ואת מותו של הקצין ולאור הסחבת בחקירה, כאשר עד רגע זה, קרוב לחצי שנה מאז מותו, לא נקבעה סיבת המוות ולא הוכרע מי האחראים למחדל החמור.

במכתב חריף ודחוף שנשלח לפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר ירושלמי וכן לרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ולראש אכ"א, האלוף יניב עשור ולבכירים נוספים בצה"ל, מבקשים ההורים, כי הפצ"רית תורה, שחקירת מותו של הקצין ז"ל תוגדר כחקירת רצח עד שיוכח אחרת. 

ההורים השכולים שטחו באמצעות באי-כוחם עו"ד שרון זגגי-פנחס, עו"ד אפרת נחמני-בר ועו"ד בני קוזניץ, שורה ארוכה של פעולות חקירה שהיה צריך לבצע וכן שורה ארוכה של שאלות, שחשוב היה לבדוק. בין היתר, מבקשים ההורים לדעת, אילו פעולות תיעוד וחיפוש נעשו בזירה עצמה, איזה טיפולים קיבל הקצין, האם מדינת ישראל מחזיקה בחומרים שעשויים להתפוגג מן הגוף, והאם נבדקה האפשרות שחומרים כאלה הגיעו אליו.

המשפחה מציינת באמצעות עורכי דינה, כי שורה של גורמים צבאיים נוקטת בפעולות פסולות ומטרידות, היוצרות את הרושם כי יש המעוניינים לפגוע בשמו הטוב ובזכרו של בנם, ולצד זאת למסמס את החקירה ולא לחשוף את נסיבות מותו האמיתיות. המשפחה דורשת, כי לאור חומרת החשדות ורגישותם – תועבר החקירה לידי גורמים המתמחים בסוג זה של חקירות.

המשפחה מציינת, כי המתינה משך חודשים ארוכים ומורטי עצבים לקבלת תשובות ועדכונים אשר למה שקרה, וכי כי הגיעה העת, משפטית ומוסרית: ליתן תשובות מהותיות וענייניות במהירות. 

עוד יוצאת המשפחה נגד העובדה, כי מידע מתוך החקירה זולג החוצה על ידי גורמים מצה"ל – גם לגורמים בכירים שונים בצה"ל, וגם לאמצעי התקשורת, באופן שיש בו כדי לפגוע בחקירה, והיא דורשת כי תיפתח לאלתר חקירה בנסיבות דליפת המידע מתוך החקירה.

ההורים השכולים דורשים מהפצ"רית לקבל התייחסות לכלל ההיבטים במכתב הנפרס על פני תשעה עמודים, בהקדם האפשרי.