שר המודיעין המצרי, עבאס כאמל, הצהיר כי המגעים מול חמאס בעניין עסקת השבויים, קרובים מתמיד לסיום, כך דווח הערב (שבת) ברשת "אל-ערב". שר המודיעין טען זאת בפני עיתונאים ישראלים, עת שנפגשו זה בזה בוועידת האקלים שהתקיימה השבוע בגלזגו. 

בנוסף, מקורות פלסטיניים חשפו בפני "אל-ערב" כי מצרים צפויה לקבל הקלטות מחמאס, הנוגעות למצבם של השבויים הישראלים, לרבות עדויות החושפות מי נותר בחיים, והאם ישוחררו.

עוד דווח כי "מצרים הגיעה לכדי הסכמה כמעט מלאה בין חמאס לישראל בימים האחרונים". המקורות הוסיפו כי הצהרותיו של כאמל בשלב זה, נועדו לסלול את הדרך להכרזה על פרטי העסקה בין הצדדים בהקדם. 

המקורות ציינו כי הסיבוב האחרון של ביקור משלחת חמאס בקהיר, העלו את כלל הנושאים המהותיים לשולחן הדיונים, ובהם גם הפסקת האש הארוכה בין הצדדים, כמו גם עסקת השבויים. כמו כן, כאמל צפוי לבקר בישראל בחודש הנוכחי, ביקורו השני בארץ מאז כניסתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, לתפקיד. 

כזכור, לפני כחודש וחצי, סגן ראש החמאס בחו"ל, מוסא אבו מרזוק, אמר בריאיון לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי ישנה התפתחות משמעותית בדרך לעסקת שבויים של הארגון עם ישראל. שם ציין גם כי אם ישראל תיענה לדרישות החמאס, העסקה יכולה להיות מושלמת בתוך שבועות בודדים.