כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב (שני) כי נשמעו פיצוצים באזור חומס והעיר טרטוס. על פי הדיווחים חיל האוויר תקף בסוריה בסביבות השעה 19:15. באוזרים שונים בו זמנית באזור חומס ובאזור נמל טרטוס.

מקורות דיווחו ל-SANA כי התקיפה בוצעה מצפון ביירות ויועדה לאזור החוף ומרכז חומס. בנוסף, מערכות ההגנה האוויריות ככל הנראה יירטו את מרבית הטילים. מקור צבאי דיווח על שני פצועים במהלך התקיפה.

על פי ההערכות שונות, יעדי התקיפה היו מחסני אמל"ח בהם מאחסנות המיליציות השיעיות הפועלות בסוריה אמל"ח מתקדם שמגיע מאיראן. על פי דיווח נוסף אף הותקף אתר ייצור של אמל"ח. 

בנוסף, על פי דיווח אחר, מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הופעלו "נגד מספר מטרות". בתוך כך, על פי כלי תקשורת בלבנון, הפיצוצים נשמעו גם בעיר נפת עכאר שבצפון המדינה והם נגרמו כתוצאה מתקיפה ישראלית.

במוקד העניין של ישראל בסוריה עומדות מערכות הגנה אוויריות ששולחת איראן לאזור, טילים מדויקים ומערכות דיוק שנשלחות לסוריה מאיראן ומותקנות על טילים ישנים ובכך מסבים אתם הכוחות הפועלים בחסות משמרות המהפכה האיראניים לטילים מדוקים בפעולה פשוטה יחסית. 

בתקופה האחרונה ישראל ממשיכה להגביר את הלחץ על איראן בסוריה וזו הפעולה השביעית בפרק זמן של שלושה שבועות, כולל פעול החיסול המיוחסת לצה"ל בסוריה של מדחת סאלח, תושב ישראל ואסיר ביטחוני לשעבר שעזב לסוריה, ועל פי החשד לצד תפקידים שמילא מטעם הממשל בסוריה אף עסק בטרור בהתארגנות טרור איראנית באזור הגבול.

ניצול הזדמנויות, ריבוי מטרות שהצטברו לאחרונה ומזג אוויר מאפשר הם כנראה הסיבות המרכזיות לרצף התקיפות בחודש האחרון, כאשר ישראל מאותת בעיקר לאיראן כי ללא קשר לחידוש שיחות הגרעין עם המעצמות, היחא תמשיך לפעול כנגד ההתבססות האיראנית במזרח התיכון ובסוריה בפרט.