סג"ם מחמוד ראיד זיאדאת (21) סיים לאחרונה את קורס הקצינים הקרביים בבה"ד 1 והפך בכך לקצין הראשון מהכפר מוקביילה שבגלבוע.

"כשסיימתי את הקורס הייתה גאווה למשפחה ולכפר ואני בטוח שיהיו בעתיד עוד קצינים מהכפר", מציין סג"מ זיאדאת. לאחר שסיים את בית הספר היסודי, המשיך זיאדאת את לימודיו בבית הספר אורט גלבוע בנאעורה. "למדתי במגמת מכונאות רכב והאהבה הגדולה שלי הייתה לשחק כדורגל ולאמן סוסים", הוא מספר. 


עם תום לימודיו התיכוניים החל זיאדאת לעבוד במפעל לחומרי גלם של פלסטיק באזור הגלבוע, ועל גיוס לצה"ל הוא לא חשב באותה תקופה.

"היו לי קרובי משפחה ששירתו בצה"ל. כולם היו גששים והמשפחה עודדה אותי להתגייס. החלטתי לשרת בצבא, אבל לא כגשש אלא כלוחם", הוא משחזר ומוסיף: "התגייסתי באוגוסט 2019 ליחס"ר – יחידת הסיור הבדואית, ולאחר שבעה חודשי הכשרה הייתי ללוחם.


מפקד המחלקה תמך ועודד אותי להמשיך לקורס מ"כים, שעשיתי עם פלוגת צנחנים. היינו רק שלושה בדואים ונוצרו יחסים מאוד קרובים בין החיילים בפלוגה". לאחר סיום הקורס סגר זיאדאת מעגל, כאשר שובץ כמפקד כיתת טירונים ביחידת הסיור הבדואית שבה החל את דרכו.


"כשחזרתי, סגן מפקד הפלוגה עודד אותי לצאת בתום מסלול ההכשרה של הפלוגה שבה הייתי מ"כ לקורס קצינים. גם מפקד הפלוגה תמך בי. זו הייתה תקופה מאתגרת ויפה מאוד. גם בבה"ד 1 נוצרו חברויות לכל החיים". באשר לאפשרות כי צעירים נוספים מהכפר ילכו בעקבותיו הוא מוסיף: "אני מאמין שכן. כבר שמעתי צעירים שמדברים על זה שהם רוצים ללכת כמוני לקצונה. התחושה היא שפרצתי דרך".


ובמבט קדימה הוא מסכם: "אני ממשיך בקריירה צבאית ורוצה להתקדם הלאה. השירות בצה"ל הוא דרך חיים עבורי".