גורם בצבא רוסיה אמר כי מערכות הגנות אוויריות מתוצרת רוסיה השמידו אמש שישה טילים מונחים שנורו על ידי צה"ל אש במהלך התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל אמש, כך דווח הערב (שלישי) בסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק. 

אותו גורם, ואדים קוליט, שמשמש כסגן ראש המרכז הרוסי לפיוס הפלגים השונים בסוריה, טען כי שישה מטוסי F-15 של חיל האוויר הישראלי פרצו את הגבול הסורי אמש, וירו שמונה טילים מונחים לעבר מתקנים עורפיים של צבא סוריה במחוז חומס. לטענתו, שישה מאותם טילים הושמדו על ידי מערכות הגנה אווירית מתוצרת רוסיה שהופעלו על ידי הצבא הסורי. 

כזכור, התקיפה המיוחסת לישראל התרחשה אמש, בסביבות השעה שבע ורבע בערב, כאשר נשמעו פיצוצים באזור העיר חומס ובאזור נמל טרטוס. מקורות דיווחו ל-SANA, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, כי התקיפה בוצעה מצפון ביירות ויועדה לאזור החוף ומרכז חומס. 

על פי ההערכות שונות, יעדי התקיפה היו מחסני אמל"ח בהם מאחסנות המיליציות השיעיות הפועלות בסוריה אמל"ח מתקדם שמגיע מאיראן. על פי דיווח נוסף יעד התקיפה היה אתר ייצור של אמל"ח. 

במוקד העניין של ישראל בסוריה עומדות מערכות הגנה אוויריות ששולחת איראן לאזור, טילים מדויקים ומערכות דיוק שנשלחות לסוריה מאיראן ומותקנות על טילים ישנים ובכך מסבים אתם הכוחות הפועלים בחסות משמרות המהפכה האיראניים לטילים מדוקים בפעולה פשוטה יחסית. .