קצין תותחנים ראשי, תא"ל נרי הורוביץ, העריך הבוקר (רביעי) במהלך כנס UVID 2021 כי "העולם הבא הוא קרבות בין כטב"ם לכטב"ם. האויב מתפתח ברצועת עזה ולבנון, אנחנו חייבים לדעת להבחין בין עמית לטורף ולהתמודד עם יכולות אויב".

"העולם הלא מאוייש ישתלב בלחימה יחד עם הכוחות המאויישים במגוון פעולות, כמו חשיפה, תקיפה, פינוי, אבטחה, סגירת מעגלים, מבצעי תמרון – כל אלו בהשתתפות כלים בלתי מאויישים, כולל חשיפת האויב, לראות אותו, לשמוע אותו, בשטח בנוי ובסבך, בכל מקום שהוא נמצא. במרחב הטקטי רוצים בצה״ל הרבה כלים מעודכנים ומתקדמים, מערכות אוטונומיות פשוטות לתפעול ובמכפלות גדולות", הוסיף. 

תרגיל הכטב''מים של חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)
תרגיל הכטב''מים של חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)

בהמשך, אמר תא"ל הורביץ' כי בניגוד לעבר בו היו שלושה מימדי מלחמה, יבשה ים ואוויר, כיום הצבא מתמודד עם שלושה מימדים נוספים: הסייבר, תת קרקע והממד האלקטרו מגנטי. "החשיבה הרב ממדית אומרת כי היחידה הצבאית לא תעסוק יותר רק בעולם שלה אלא במסגרת של עולם משותף לכמה ממדים. המטרה היא שמ"מ בגדוד חי"ר שלוחם בכפר בלבנון יוכל לדבר עם כולם ולקבל את כל היכולות של צה"ל". 

בסיום, התייחס קצין תותחנים ראשי לחיל עליו הוא מפקד ואמר כי הוא רואה בכלי הטיס הבלתי מאוישים כ"מרכיב בביטחון ובאסטרטגיה של מדינת ישראל". כמו כן, אמר תא"ל הורוביץ כי בנוסף לשתי יחידות הכטב"מים בחיל, תוקם יחידה נוספת, שלישית במספר. "אין עוד בלעדיות, הכל רב זרועי ורב ממדי. רוכב שמיים מופעל על ידי התותחנים. הממד האנכי הוא חלק מהלוחמה".