מקור איראני בכיר מסר בתחילת החודש כי השלטון באיראן הסכים לחזור לשולחן המשא ומתן עם המעצמות, וכי השיחות יחלו בסוף החודש. על רקע חידושן, צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס למתיחות בין ישראל ואיראן.

יחזקאלי נשאל האם התרגיל הצבאי של איראן, רגע לפני חידוש השיחות, הוא איום טרי לעבר ישראל, והשיב: "יש קשר בין הדברים. ככל שנתקרב לשיחות בסוף החודש, המעצמות יחזרו לדבר עם האירנים על 'כביכול' הפסקת התוכנית הגרעינית או פיקוח עליה. ככל שנתקדם בהסכם הזה, תראה יותר ויותר איומים כלפינו". 

יחזקאלי הוסיף: "השבוע איראן החלה בתמרון יבשתי ואווירי וימי ענק, ממש התגרות של ממש בחופי המפרציות. איראן הראתה את הכוח שלה בטילים ארוכי טווח וטילי שיוט. כל זה כדי לומר 'אנחנו קולטים את המערב, אתם רוצים לדבר איתנו ולוחצים, וכך אנחנו נקבע את סעיפים ההסכם'". 

בהמשך, יחזקאלי התייחס למפקד חיל האוויר האיראני ששלח איום ישיר לישראל: "הוא חיכה שבוע. הם ראו במוצ"ש שעבר שלא התרחש דבר, כאשר מנסים לחסל את ראש ממשל עיראק. הרי זה מובן מאליו, שהמיליציות האיראניות, דורשות לחסל את מי שרוצה לחסל אותן".

"הגיע ראש ממשל עיראק, ואמר לאיראנים: 'אתם רוצים עיראק נורמאלית? תוציאו את כל הנשק'. השיטה האיראנית ידועה - הם מגיעים למקום כדי כביכול לעזור לאנשים, אך אז המיליציות הללו אוכלות אותך, כפי שקרה בסוריה. מגיע השלב שבו בעל הבית אומר להם 'קפלו את הציוד, תודה על העזרה'. לאחר מכן, מגיע שלב הרסני שבו מנסים לחסל אותו. כשרואים שהאמריקנים לא הגיבו על העניין הזה, מבינים שהדלת פתוחה לאיים על ישראל", הוסיף. 

"בא ראש ממשלת עיראק ואומר 'חבר'ה רוצים עיראק נורמלית? תוציאו את כל הנשק'. השיטה האירנית ידועה – אתה מגיע למקום כדי לעזור לאנשים כביכול, ואז המליציות הללו אוכלות אותך ממש כמו שקורה בסוריה. מגיע השלב שבעל הבית אומר להם 'קפלו עצמכם תודה רבה על העזרה'. לאחר מכן, מגיע השלב ההרסני שמנסים לחסל אותו. כשרואים שהאמריקנים לא הגיבו על העניין הזה הם הבינו שהדלת פתוחה לאיים על ישראל", הוסיף.

בסיום, התייחס להדחתו של מפקד כוח קודס בסוריה על ידי הנשיא הסורי, אסד: "הייתה ידיעה השבוע שהוא בצעם צמצם את כוחו או גירש את מי שאחראי מטעם משמרות המהפכה להפעלת המליציות האירניות בסוריה. גם הוא מבין שההתגרות של איראן על אדמתו בסוף תסבך אותו. ישראל מגבירה את המתקפות בשבועות האחרונים כיוון שהאירנים גם מגבירים את הלחץ שלהם להעביר נשק לחזבאללה. ישראל מסכלת ואסד לראשונה השבוע פיטר מישהו ממשמרות המהפכה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm