דבריו של האלוף איציק תורג'מן, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל) בצה"ל, בראיון ל"מעריב" שלשום - ובעיקר הצהרתו שאם יהיו מהומות במגזר הערבי, "לא ניסע בוואדי ערה" - עוררו תגובות רבות במערכת הצבאית.

גורמי צבא בכירים אמרו ל"מעריב" בתגובה כי "צה"ל ינוע בצירים הלוגיסטיים בכל מקום שיבחר, בהתאם לחלופות והצרכים המבצעיים. אנחנו לא חוששים, ובזמן מלחמה צה"ל יעשה את מה שנכון על מנת להביא כמה שיותר מהר את הכוחות שלו לזירת המלחמה. יש לנו מספיק חלופות - ואדי ערה היא רק אחת מהן".

עם זאת, בצה"ל סבורים כי החלטה שלא לנסוע בוואדי ערה בזמן מלחמה ולעשות שימוש בצירים אחרים היא החלטה רציונלית, כאשר השיקול המבצעי הוא שקודם כל צריך להביא את הכוחות כמה שיותר מהר לגבול הצפון. לכן רצוי לא להתעכב בחסימות כבישים, במקרה שיש כאלה, כל עוד יש אופציות אחרות.

עם זאת, בצה"ל אומרים כי כפי שעלה גם בראיון ב"מעריב", כחלק מהלקחים של מבצע שומר החומות, חיילים מוכשרים למשימות אבטחה של שיירות.

למרות הביקורת כלפי דברי האלוף בראיון ל"מעריב", בצה"ל מגבים את הדברים שאמר, וטוענים כי מדובר בניהול מושכל ובהכנות שעושים בהתאם לצרכים מבצעיים. לכן לא נכון להפוך את זה לביקורת על כך שצה"ל חושש לכאורה לנוע בחלק מכבישי ישראל בעת לחימה.

"זה ממש לא העניין", אמר ל"מעריב" גורם בכיר. "במלחמה צריך לקבל החלטות פרקטיות ונכונות, ובהתאם לכך להתכונן כבר עכשיו עם תוכניות אופרטיביות. אין פה צבא שמורתע או חושש, אלא תפיסה מבצעית נכונה. חבל שיש מי שבוחר לתקוף את הצבא על כך באופן ציני".

בתגובה לדברי האלוף תורג'מן, כי בעתות חירום שיירות התובלה של צה"ל לא יעברו בוואדי ערה, אמר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "היום דגל ישראל יורד לחצי התורן".

לדבריו, "אזור ואדי ערה צריך להפוך לאחד מיעדי התקיפה של צה״ל בזמן מלחמה, כי מי שמעכב את כוחות צה"ל בזמן מלחמה הוא מחבל ומשתף פעולה עם האויב. כלפי מחבלים יש לנהוג בלי רחמים, לעמוד מולו בעוצמה ולנטרלו ולא להיכנע מראש עוד לפני שנזרקה האבן".
ח"כ בן גביר הוסיף: "מאז הצטרפותם של האחים המוסלמים לממשלה, הם מרגישים בעלי הבית - וכך הצפון מופקר, הדרום נכבש וצה"ל בחשש".