אל"מ (מיל') קובי מרום התייחס היום (ראשון) בחדשות 12 לריאיון 'במעריב' של ראש אט"ל הפורש, אלוף איציק תורג'מן, שטען כי במערכה הבאה כוחות הביטחון לא יסעו בוואדי ערה. 

"אני מכיר את האלוף תורג'מן, אני חושב זה מסר בעיתי בעיקר עבור הציבור שזכור את המהומות בערים המערובות, אבל צה"ל יפעל כל הכוח כדי לנוע בצירים האלה, צה"ל הפיק לקחים משומר החומות וייעד כוחות למשימה הזאת. אם מעבירים את הכוחות לזירה הצפונית או הדרומית, חלק ינעו מהצירים אלטרנטיבים וחלק באותם צירים. לכן, צריך להתייחס להתבטאות כטעות לא מוצלחת", אמר אל"מ מרום. 

"אני יוצא נגד ההשתלחות נגד האלוף תרוג'מן, הוא עבד בצורה דופן על בניית הכשירות בצה"ל. זו המציאות, מיעוט מסוים באותם כפרים יחסום כפרים. צריך לקחת את העניין את הפרופורציות. אני מציע לאלוף בריק ולאחרים לנהוג בצניעות. זה פוגע בתחושת הביטחון ואמון הציבור", סיכם. 

כזכור, במהלך הריאיון אמר תורג'מן כי מה שמטריד אותה זה "חלק מצירי התנועה, שבעבר תכננו לנסוע עליהם - שלא נעשה בהם שימוש. אני חושב שוואדי עארה זה ציר תנועה שלא נכון להתבסס עליו או להתעמת איתו. זה לא שווה את השקעת המשאבים, צריך להשקיע הרבה סדרי כוחות, ויש לנו צירים חלופיים שתכננו למלחמה".

"אנחנו לא חוששים, אלא העיסוק וההתמודדות עם ואדי עארה לא שווים את זה. בזמן מלחמה צה"ל יעשה את מה שנכון על מנת להביא כמה שיותר מהר את הכוחות שלו לזירת המלחמה, ויש לנו מספיק חלופות אחרות", הוסיף.

התפרעויות אלימות בוואדי ערה (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
התפרעויות אלימות בוואדי ערה (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

בתגובה לכך, גורמי צבא בכירים אמרו ל"מעריב" בתגובה כי "צה"ל ינוע בצירים הלוגיסטיים בכל מקום שיבחר, בהתאם לחלופות והצרכים המבצעיים. אנחנו לא חוששים, ובזמן מלחמה צה"ל יעשה את מה שנכון על מנת להביא כמה שיותר מהר את הכוחות שלו לזירת המלחמה. יש לנו מספיק חלופות - ואדי ערה היא רק אחת מהן".

בצה"ל מגבים את הדברים שאמר, וטוענים כי מדובר בניהול מושכל ובהכנות שעושים בהתאם לצרכים מבצעיים. לכן לא נכון להפוך את זה לביקורת על כך שצה"ל חושש לכאורה לנוע בחלק מכבישי ישראל בעת לחימה.

מנגד, נציב קבילות החיילים לשעבר, אלוף במיל' יצחק בריק,תקף בטור מיוחד ב'מעריב', בו כתב בין היתר כי "שוב נוכחתי בפעם המי יודע עד כמה מילים שחוקות ולא מבוססות של האלוף איציק תורג׳מן באות לחפות על המחדלים החמורים כל כך שהצטברו בשנות כהונתו כראש אט״ל". 

עוד נכתב כי "הופרטו מאות יחידות ליבה לוגיסטיות (רבות מהן היה אסור להפריט) שעברו מהצבא לחבָרות אזרחיות שרוב עובדיהן הם ערבים. התוצאה מכך שהקיצוניים הערבים והבדואים ביישובי הערבים יחסמו את הדרכים ויאיימו שלא יצאו מבתיהם לעזור לצה״ל במלחמה. מדובר במאות משאיות אזרחיות, מדובר במפעילי ציוד מכני הנדסי (כגון טרקטורים, דחפורים ומנופים); בעובדי מוסכּים לתיקון רכב, בבעלי מקצוע לתיקון ציוד צבאי ואמצעי לחימה שיתקלקלו או ייפגעו במלחמה".