בכיר בארגון הטרור חמאס, אמר כי התנועה הכינה את כוחותיה הצבאיים והמודיעינים, לאחר "סימנים חזקים" שקיבלה לכאורה אודות פעילות צבאית מצד ישראל, כך דווח היום (רביעי) בעיתון הפלסטיני "אל-איאם".

הגורם הבכיר הוסיף בראיון ל"אל-איאם" כי התנועה החמירה את כוננותה ונקטה בכל אמצעי האבטחה הדרושים סביב בכירי התנועה ומנהיגיה, כהכנה לקראת מבצע ישראלי. הוא ציין כי כוחות הביטחון בתנועה עקבו אחר המודיעין הישראלי ואחר תנועת כוחות צה"ל סביב הגבול, לאור פעילות מטוסי ריגול שלדבריו חגו במרחב האווירי של הרצועה, כמו גם פעילות ימית ויבשתית מצד ישראל.

חשש: כך ינסה חמאס לפגוע במכשול העילי בין הרצועה לגבול הדרום

תקיפת מצבור תמ"ס סודי של חמאס. צילום: דובר צה"ל

כזכור, במהלך השבוע דווח כי משלחת ישראלית ביטחונית נחתה בקהיר וקיימה פגישה עם בכירים מצרים בסוגיות ביטחוניות הקשורות לאזור. בהמשך לכך, דווח בעיתון "אל-אח'באר", היוצא לאור בלבנון, כי המצרים העבירו לעמיתיהם הישראלים מסמך מדיני הקשור לעימות עם החמאס, ומטרתו היא לגבש רגיעה בת חמש שנים בין הצדדים, וכמו כן, להביא לעסקת חילופי שבויים. 

"המצרים העבירו למשלחת הישראלית מסמך מדיני הקשור למצב הביטחוני והכלכלי ברצועת עזה, שמטרתו להשיג שביתת נשק ליותר יותר מחמש שנים, כולל עסקת חילופי שבויים, שיקום ושיפור המצב ההומניטרי והכלכלי של הפלסטינים", מסרו מקורות פלסטינים לעיתון הלבנוני.