במערכת הביטחון העלו את הדריכות בירושלים וביו"ש בעקבות הפיגועים האחרונים. אחרי הירי בעיר העתיקה שממנו נהרג אלי קיי התפתחו הפרות סדר בכמה מוקדים בגדה המערבית, ובצה"ל חוששים מהסלמה ופיגועי השראה, בין היתר בעקבות היחלשות הרשות הפלסטינית.

ההתפרעויות כללו השלכת בקבוקי תבערה ליד חומש ועופרה, וכן בשער אוהד, בנווה צוף, בין ענתות לחיזמא ובכביש 485. צה"ל סגר את הכניסה הצפונית ליישוב עזון לאחר שפלסטינים יידו אבנים ופגעו בכלי רכב של ישראלים. הכוננות עלתה במוקדי החיכוך בהר הבית, שער שכם וברחבי אוגדת יו"ש.

גורמים במערכת הביטחון התריעו כי חמאס ישתמש בתיעוד המחבל, פאדי אבו שחידם בן ה-42 ממחנה הפליטים שועפאט, להמשך ההסתה ברשתות החברתיות וקריאה לפיגועים נוספים. "התמונות שבהן רואים את המפגע, אדם דתי ומוכר היטב באזור, יורה והורג, יכולות לגרום למפגעים בודדים בנקודת ההתלבטות לצאת ולבצע פיגוע. לעורר גורמים אלימים לנקמה. לא חסר נשק במחנה הפליטים שועפאט", אמרו.

לצד זאת, גורמי ביטחון טענו כי חמאס והג'יהאד האסלאמי מאתגרים את שלטון הרשות הפלסטינית באופן שיקשה עליה לשמר יציבות לאורך זמן. לכן, שר הביטחון בני גנץ הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לבחון צעדים אזרחיים לחיזוק הרשות ולהעמקת הבידול בין רצועת עזה לגדה המערבית.

בשלב זה הועלו בשיח עם משרדי הממשלה כוונות לקדם מסופי דלק ביו"ש, להגדיל את רווחי הרשות הפלסטינית, לפרוס רשת 4G בשטחי יו"ש, לאשר תכניות מתאר חדשות לפלסטינים, פעימה נוספת של אישור חסרי תיעוד ומרשם בנוסף לכ-4,000 שכבר אושרו, הרחבת אישורי תעסוק ל-3,000 פלסטינים בהם 500 עובדים בתחום ההייטק ואישור בחינה של תיירים פלסטינים כבעבר.

"הרשות הפלסטינית סובלת מבעיות משילות. בעיקר מצד פעילי חמאס", אמר הגורם הביטחוני. "ביממה אחרונה היו אירועי ירי, אחד מהם במחנה הפליטים ג'נין, מהסוג שמביך את הרשות הפלסטינית". גורמי הביטחון הבהירו, "מוקדים אלימים ברחבי יו"ש מקבלים טיפול מיוחד. אם יתפתחו מוקדים נוספים בצה"ל לא יהססו לפעול".