אלוף (במיל') אודי אדם התייחס היום (שלישי) לריאיון ב''מעריב'' של ראש אט"ל הפורש, אלוף יצחק תורג'מן, במהלך כנס השנתי לביטחון לאומי ודמוקטריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה ותקף, "זו אמירה תבוסתנית, לא נכונה ואם מישהו חושב ככה, אז אנחנו צריכים לעשות שידוד של כל המערכות מחדש. לבוא ולהגיד שבגלל מהומות ופרעות לא יעברו שם, זה לא נכון ולא מדויק. זו לא הבעיה". 

כזכור, במהלך הריאיון אמר תורג'מן כי מה שמטריד אותה זה "חלק מצירי התנועה, שבעבר תכננו לנסוע עליהם - שלא נעשה בהם שימוש. אני חושב שוואדי עארה זה ציר תנועה שלא נכון להתבסס עליו או להתעמת איתו. זה לא שווה את השקעת המשאבים, צריך להשקיע הרבה סדרי כוחות, ויש לנו צירים חלופיים שתכננו למלחמה".

"אנחנו לא חוששים, אלא העיסוק וההתמודדות עם ואדי עארה לא שווים את זה. בזמן מלחמה צה"ל יעשה את מה שנכון על מנת להביא כמה שיותר מהר את הכוחות שלו לזירת המלחמה, ויש לנו מספיק חלופות אחרות", הוסיף.

הפגנה באום אל פאחם. צילום: דוברות המשטרה

לאחר הריאיון, בכירים בצה"ל תקפו את אמירותיו. אל"מ (מיל') קובי מרום אמר בחדשות 12 כי "זה מסר בעיתי בעיקר עבור הציבור שזכור את המהומות בערים המערובות, אבל צה"ל יפעל כל הכוח כדי לנוע בצירים האלה, צה"ל הפיק לקחים משומר החומות וייעד כוחות למשימה הזאת".

נציב קבילות החיילים לשעבר, אלוף במיל' יצחק בריק,תקף בטור מיוחד ב'מעריב', בו כתב בין היתר כי "שוב נוכחתי בפעם המי יודע עד כמה מילים שחוקות ולא מבוססות של האלוף איציק תורג׳מן באות לחפות על המחדלים החמורים כל כך שהצטברו בשנות כהונתו כראש אט״ל". 

מנגד, צה"ל גיבו את דבריו של ראש אט"ל היוצא וטענו כי מדובר בניהול מושכל ובהכנות שעושים בהתאם לצרכים מבצעיים. לכן לא נכון להפוך את זה לביקורת על כך שצה"ל חושש לכאורה לנוע בחלק מכבישי ישראל בעת לחימה.

כמו כן, היו גורמי צבא בכירים שתמכו בדבריו ואמרו ל"מעריב" בתגובה כי "צה"ל ינוע בצירים הלוגיסטיים בכל מקום שיבחר, בהתאם לחלופות והצרכים המבצעיים. אנחנו לא חוששים, ובזמן מלחמה צה"ל יעשה את מה שנכון על מנת להביא כמה שיותר מהר את הכוחות שלו לזירת המלחמה. יש לנו מספיק חלופות - ואדי ערה היא רק אחת מהן".