בעקבות חשיפת מעריב: ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, חתם היום (שני) על כתב ההדחה בעניינו של סגן-אלוף דן שרוני, החשוד כי תיעד חיילות במצבים אינטימיים במשך תקופה בת 11 שנה. המשמעות היא, כי הוא יודח מתפקידו כמפקד בית הספר לנהיגה בבה״ד 6. במקביל להדחתו של הקצין מתקיים כנגדו הליך פלילי. עד כה העידו כנגדו 38 מתלוננות, כאשר לא מדובר במספר הסופי. 

בתום הדיון בבית הדין הצבאי, החליטה השופטת אל"מ מאיה גולדשמיט להאריך את מעצרו של סא"ל שרוני עד ליום ראשון הקרוב. "יש תכנית חקירה מפורטת שמתקדמת מדיון לדיון. החקירה צפויה להסתיים ביום ראשון בקרוב", נכתב בהחלטה. 

כזכור, סגן- אלוף דן שרוני נעצר בתחילת החודש, בחשד לביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות של חיילות חובה ונשות קבע ששירתו תחת פיקודו. מעצרו הגיע לאחר שנחשף כי במשך תקופה ארוכה הוא תיעד בסתר את אותן חיילות במגוריהן ביחידה. עוד הסתמן כי הקצין הבכיר עשה שימוש בציוד צילום שככל הנראה שתל במגורי הבנות. ככל הידוע, ברכבו של הקצין נמצאו ציוד אלקטרוני וראיות שקשרו אותו למעשה הפלילי. עוד נחשד סגן - אלוף שרוני כי העביר את כל החומר שצילם, בדרכי מרמה, אל הטלפון הנייד שלו. כעת, נמצא טלפון נוסף ובו חומרים דומים. 

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס למקרה ובאיגרת מיוחדת שפרסם ביום המאבק באלימות נגד נשים, כתב: "לאחרונה התגלה כי קצין בדרגת סגן אלוף תיעד בסתר לאורך שנים חיילות ומשרתות קבע. זוהי התנהגות פסולה וחמורה שאנו מגנים ומוקיעים, ועל כן, במקביל להליך הפלילי ולמיצוי הדין עמו, נפעל להדחתו המיידית". מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני וימשיך לנקוט במדיניות של אפס סבלנות כלפי מי שינהג כך".