"טרור האוטובוסים" נמשך: יריות נורו הלילה (חמישי) לעבר נהג אוטובוס בקו 39 של חברת קווים אשר נסע מטירה לנתניה. בעקבות התקרית, תנועת האוטובוסים לטירה הופסקה. מדובר באירוע משולש: ירי על האוטובוס ועל שני בתים סמוכים. על האוטובוס נמצאו סימני פגיעת קליע.

אחד הקליעים שפגע באוטובוס בטירה (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית)
אחד הקליעים שפגע באוטובוס בטירה (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית)

מדובר בחלק מאירוע משולב, כאשר כשעה לפני כן ביצע החשוד בירי, תושב טייבה בן 25 שנעצר, ירי לעבר מוקדים נוספים באזור, בהם בית עסק, ואף השלכת רימון.

במהלך מנוסתו מהשוטרים החשוד ניגח ניידת משטרה. השוטרים, שרדפו אחריו בתוך העיר טייבה, ביצעו ירי אזהרה לעברו וביצעו את מעצרו, כאמור. ברכבו נתפס האקדח עם כדור בקנה, כפפות וכובע גרב. 

לפנות בוקר, בסביבות השעה 4:00 התקבל הדיווח הראשון במשטרה על אירוע ירי בטייבה, וכשעה לאחר מכן התקבל דיווח על הירי לעבר האוטובוס. 

תקיפת נהג האוטובוס נעשתה באחת התחנות בטירה, כאשר התקדם על מנת לחלוף על פני רכב שחסם את ציר הנסיעה. בשלב זה החשוד, שיה רעול פנים, יצא מהרכב עם נשקו והחל לירות לעבר האוטובוס. הנהג הבין את הנעשה, נשכב על הרצפה בניסיון להסתתר והזמין את המשטרה.

מקרה חמור זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים והאוטובוסים בזמן האחרון. מוקדם יותר השבוע אוטובוס שעשה את דרכו לאילת נרגם באבנים, ככל הנראה על ידי תושבים מהפזורה הבדואית בנגב.

יום לאחר מכן, נהג אוטובוס של מטרופולין רוסס בגז מדמיע בידי בני נוער ביישוב לקיה שבנגב. התקיפה נעשתה באחת התחנות בלקיה בזמן שהנהג נהג בקו 30 באוטובוס, והתרחשה לאחר שהוא ביקש מהנוסעים לעטות מסכה.

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, אשר עוקב אחר הנושא ועורך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 - 19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים. המספר האמיתי גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לאירוע: "זוהי חציית קו אדום. דם הנהגים ובמקרה זה גם הנוסעים הפקר. שבענו מסיסמאות והבטחות ריקות. אנו קוראים למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון הפנים גם לפעול".

"הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תרתיע ותוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. רשויות החוק חייבות לפעול ויפה שעה אחת קודם. מקרה חמור זה יכול היה להפוך לאסון כבד ללא תושיית הנהג. האוטובוסים והנהגים הם סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים משלמים מחיר כבד. דם הנהגים והנוסעים הופקר".