נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המוסד, העניקו היום (חמישי) תעודות הצטיינות ל-12 עובדות ועובדי מוסד, ארבעה אנשי מבצעים, ארבעה לוחמי סייבר וארבעה עובדי מטה. במהלך הטקס אמר דוד ברנע ראש המוסד: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד". 

ברנע הוסיף כי "ברור שאין צורך באורניום מועשר ל-60% למטרות אזרחיות, אין צורך בשלושה אתרים עם אלפי צנטריפוגות פעילות אלא אם כן קיימת כוונה לפתח נשק גרעיני".

לגבי הסכם הגרעין, אמר ברנע: "הסכם גרוע, שאני מקווה שלא יגיעו אליו, הינו בלתי נסבל. איראן חותרת להגמוניה אזורית, מתנהלת בטרור אותו אנו בולמים יום-יום בכל רחבי העולם, ומאיימת באופן מתמשך על יציבות המזרח התיכון. לכן, עינינו פקוחות, אנו דרוכים, ונעשה יחד עם עמיתינו במערכת הביטחון את כל שנדרש כדי להרחיק את האיום ממדינת ישראל, ולסכלו בכל דרך".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג אמר: "בחג החנוכה אנחנו מברכים את ברכת על הניסים; "על הניסים ועל הנפלאות". נדמה לי שהברכה הזאת באמת מתאימה היום יותר מבכל יום אחר. כי אתם, מצטייני המוסד, יחד עם חבריכם, אתם הניסים והנפלאות שלנו בזמן הזה.

הנשיא הוסיף: "לעבודה שלכם יש תרומה אדירה לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. תעודות ההצטיינות שניתנות לכן היום הן אות הוקרה מטעם הארגון, מטעם מדינת ישראל ואזרחי ישראל, אבל ההישגים שלכם - הם ההצטיינות האמיתית. עם ישראל גאה בכם".

עוד אמר הרצוג כי "אין זה סוד שהמוסד קנה לעצמו שם עולמי. אני יכול לומר לכם גם מפגישות שלי עם מנהיגים בעולם, יש לנו את אחד מארגוני הביון הטובים בעולם. אבל כשכולם מסתכלים, או לפחות רוצים להסתכל, על משימות הקצה, על אותו ג'יימס בונד משלנו, אני רוצה להדגיש גם את העבודה המסורה, האחראית, וכן, גם המבריקה, של כל מערכי הארגון".

הרצוג סיכם ואמר: "כולנו כאן יודעים עד כמה העבודה שנעשית מאחורי הקלעים משחקת תפקיד משמעותי בהגנה על אזרחיות ואזרחי ישראל. אני יודע שהארגון יודע להכיר ולהוקיר את כל תחומי העשייה, אבל אני מבקש היום לתת לכל אלה את הכבוד הראוי להם גם בשם מדינת ישראל כולה. המצטיינות והמצטיינים - אנחנו סומכים עליכם. עם ישראל סומך עליכם. המשיכו לגרש את החושך ולהביא לנו הרבה אור. כל הכבוד לכם. וחג חנוכה שמח".

יצחק הרצוג (צילום: חיים צח, לע''מ)
יצחק הרצוג (צילום: חיים צח, לע''מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "הקו שמחבר בין המכבים לביניכם הוא קו ישיר וברור. אז, כמו היום, הראנו תעוזה. אז, כמו היום, הייתה לנו תחבולה. ואז, כמו היום, הייתה לנו מחויבות ארוכה לקיום מדינה ריבונית בארץ ישראל. ייעוד המוסד הוא לוודא שהפעם נחזיק את המדינה המופלאה הזאת לנצח. מעטים האנשים שיכולים להרגיש כזה כובד אחריות כמוכם".

בנט הוסיף: "המוסד מגלם את הערכים הללו, אפילו בראש מוסד ובמוסד, שמגלם בעיניי, בכל מה שאני רואה - יצירתיות, נחישות, ענווה, גמישות מחשבתית, התאמה מהירה למציאות, פרקטיות, וחתירה למגע. היקף פעולות בלתי נתפס. אני רוצה לומר, בשם ממשלת ישראל ובשמי - אני סומך עליכם לגמרי במשימות הגדולות שעומדות בפניכם. אני יודע שתעמדו בהן".