צה"ל עצר הלילה (ראשון) את אחיו של המחבל שביצע אמש את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים. האח, שהועבר לחקירת שב"כ, חשוד כי ידע על כוונתו של אחיו לבצע פיגוע בעיר. במקביל הוארך בחמישה ימים מעצרו של תושב המשולש בשנות ה-40 שהסיע אותו לירושלים. 

בתוך כך, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן נפגש עם הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל' שנטרלו את המחבל, החזיר להם את נשקיהם והנחה להחזירם לפעילות מבצעית בשטח. "פעלתם באירוע במהירות נחישות ומקצועיות ומנעתם מהמחבל להמשיך לפגוע בכם ובאזרחים הרבים שבזירה", אמר להם. "כמו בכל אירוע מהסוג הזה ומתוקף תפקידינו כחיל מקצועי ורציני אנחנו לומדים מכל אירוע". 

הוא הוסיף: "המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לדריכות ומוכנות לפעול משגרה לחירום באופן מיידי וללא התראה מוקדמת בדיוק כפי שפעלתם זה נכון לירושלים ולשאר המקומות במדינת ישראל שלוחמי החיל פרוסים יום יום על מנת להיות חומת המגן של האזרחים". 

עוד הוסיף ואמר מפקד מג״ב ללוחמים: "האירוע עלול היה להיגמר אחרת ובזכות הפעילות שלכם אתם מנעתם פגיעה נוספת שלכם או של אזרחים, ביצעתם ירי ממוקד תוך עמידה מאובטחת בדיוק כפי שאנו מצפים. עוד אתגרים רבים לפנינו ונמשיך לעמוד על ביטחונם האישי של האזרחים במדינת ישראל".

מפקד מג''ב עם הלוחמים שנטרלו את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מג''ב עם הלוחמים שנטרלו את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, אתמול בסביבות השעה 16:30 הגיע המחבל, מוחמד שווכת סלימה, כשהוא חמוש בסכין לאזור התפילה בכיכר שכם. לאחר שהתקרב לעברו צעיר חרדי כבן 20 שחלף במקום, המחבל התנפל עליו, שלף סכין ודקר אותו שוב ושוב. בנוסף ניסה לדקור לוחם מג"ב שפעל במקום. לוחמי מג"ב פתחו בירי לעבר המחבל, נטרלו אותו ופצעו אותו קשה ובהמשך נקבע מותו. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה.

המחבל, סלימה בן ה-25, הוא שוהה בלתי חוקי מהעיירה סלפית שבשומרון, שכבר ריצה בעבר מאסר בגין הסתה לגזענות. 

מתיעוד האירוע ניתן לראות כי בשלב שבו המחבל מבחין בצעיר החרדי שנע לכיוון התפילה בכיכר, הוא מסתובב ונועץ את הסכין בצווארו, אוחז בידו ומנסה לדקור אותו כשהצעיר מנסה לחמוק. בעקבות הזעקות לוחמי מג"ב נחלצו לעזרתו. המחבל ניסה לדקור לוחם מג"ב, הוא חוזר ורץ לעברו של הלוחם ואז גם נורה ונשכב על הקרקע. הוא מנסה לקום אך נורה בשנית, ירייה שהביאה למותו.