לקראת הסלמה? גורם בכיר מארגון חמאס התראיין היום (שני) לרשת אל-ג'זירה, והזהיר מפני הסלמה בין ישראל לחמאס, לנוכח חוסר ההיענות לשיקום רצועת עזה.

על פי הגורם, מצרים חדלה מניסיונותיה לכפות הסדרה מול ישראל בתמורה למחויבות לרגיעה מצד ארגון הטרור, והוסיף: "התקיפות הישראליות במסגד אל-אקצא יובילו ל'פיצוץ'". נזכיר כי הרקטה האחרונה שנורתה לעבר ישראל מאז מבצע "שומר החומות", שוגרה בחודש אוגוסט האחרון. 

תקיפת מצבור תמ"ס סודי של חמאס. צילום: דובר צה"ל

עוד נאמר על ידי הגורם כי "מצרים מקשה על הפלסטינים הנכנסים משטחה לרצועת עזה, היא מונעת מאלפי תושבי הרצועה להכנס אליה ללא הסבר", ועל כן הדגיש את האכזבה מההתנהלות המצרית בתיווך.

ברקע האיומים, מחר צפוי להמריא שר החוץ יאיר לפיד לביקור מדיני ביטחוני רשמי בקהיר, שעיקר מטרתו – עיסוק בסוגיה הפלסטינית וברצועת עזה, בדגש על סוגיית השבויים והנעדרים.

כמו כן, לפני כחודש דווח בעיתון הפלסטיני "אל-איאם", כי בכיר בארגון הטרור חמאס אמר כי התנועה הכינה את כוחותיה הצבאיים והמודיעינים, לאחר "סימנים חזקים" שקיבלה לכאורה אודות פעילות צבאית מצד ישראל. הבכיר הוסיף כי התנועה החמירה את כוננותה ונקטה בכל אמצעי האבטחה הדרושים סביב בכירי התנועה ומנהיגיה, כהכנה לקראת מבצע ישראלי.