ישראל פגעה ב-75% מהאמל"ח של איראן בסוריה - כך אמרו בכירים במערכת הביטחון בשיחות סגורות. לוואלה! נודע כי אותם גורמים הדגישו כי אמצעי הלחימה שהושמדו מיועדים למליציות שיעיות פרו-איראניות, שליחים נוספים מטעם איראן על אדמת סוריה וכן חיזבאללה בלבנון.

הם פירטו באותן שיחות כי חלק מהאמל"ח שנפגע מיוצר באיראן ומוברח לסוריה בציר יבשתי, אווירי וימי, וחלקו מיותר על אדמת סוריה עצמה.

הגורמים אמרו גם כי רמת ההרתעה של ישראל נגד איראן בסוריה ומשטר אסד הושגה באופן מלא, זאת לפי נתונים שהוצגו לדרג המדיני בעניין היקף התקיפות בסוריה (מבלי להתייחס לתקיפה המיוחסת לישראל הלילה).

לוואלה! נודע כי התקיפות המיוחסות לצה"ל כוללות פגיעה בכלי טיס לא מאוישים מסוגים שונים, טילים, רקטות, רכיבי מערכות הגנה אווירית, תשתיות לייצור אמצעי לחימה ועוד.

לאחרונה שיבחו האמריקנים את ישראל על הפעילות נגד איראן בסוריה, והדגישו את רמת ההרתעה שהובילה לכך שכדי להגיב לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה - האיראנים תקפו בסיס אמריקני באזור אל טאנף, משולש הגבולות בין סוריה, ירדן ועיראק, המהווה ציר הברחה קבוע לסוריה.

השאלה המרחפת באוויר במערכת הביטחון ובדיאלוג עם האמריקנים הוא מה יקרה כשישראל תחליט לתקוף באיראן.

בתוך כך, בישראל עוקבים בדריכות אחר השיחות שמנהלות רוסיה עם ארצות הברית בווינה על עתידה של סוריה והאופן בו תנוהל בעתיד. המסרים שיצאו מישראל היו מאוד ברורים שכל עוד והאיראנים או שליחים מטעמם כולל חיזבאללה ימשיכו לשהות על אדמת סוריה וינסו להקים בסיסים או להבריח אמצעי לחימה - ישראל תגן על ביטחונה ותשמר את זכותה לתקוף.