עיתון הוושינגטון פוסט דיווח היום (שני) כי בשמיני ביוני, בסביבות חצות, מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו שלוש מטרות צבאיות ליד הערים דמשק וחומס אשר הכילו נשק כימי. עוד נמסר כי בתקיפות נהרגו שבעה חיילים סורים.

לפי גורמי מודיעין וביטחון במערב, התקיפה המדוברת התרחשה בניסיון לעצור את הניסיון הסורי להתחיל מחדש את פרויקט הנשק הכימי שלה. זאת לאחר שמידע מודיעיני ישראלי הצביע על כך שממשלת סוריה רכשה חומרים כימיים ואספקה הדרושה לבנייה מחדש של הפרויקט, עליו ויתרה לכאורה לפני כשמונה שנים.

על פי הדיווח, התקיפה שיקפה חששות שצצו בישראל לפני כשנתיים, לאחר ניסיון מוצלח של צבא סוריה לייבא כימיקלים שמשמשים לייצור גז הסארין הקטלני. הדאגות גברו עוד יותר, כאשר גורמי מודיעין הבחינו בפעילות שהצביעה על מאמץ בנייה מחודש של הפרויקט.

עוד נמסר בוושינגטון פוסט, כי תוכנית הנשק הכימית של סוריה נתפסת כאיום ישיר על ביטחונה של ישראל ומדינות שכנות באזור. בעוד שנשיא סוריה בשאר אל-אסאד השתמש על פי הדיווחים, בנשק כימי נגד אזרחיו מאז תחילת מלחמת האזרחים במדינה, הארסנל הכימי של סוריה נועד במקור לשימוש במלחמה עתידית נגד ישראל. בכיר מודיעין במערב סיכם כי "זהו נשק אסטרטגי של המשטר".