הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM וגולל את סיפור הקמת ארגון הטרור חמאס, המציין 30 שנים להקמתו. "האיום הגדול ביותר שעומד בפני ישראל הוא הפלסטיני, בכל שלושת השכבות – עזה, פנים וכמובן הגדה", הבהיר.

הוא תיאר את אופן פעילות הארגון בשני שלבים: האחד, הפצת האג'נדה בדרכים "לגיטימיות", ובשלב השני, לאחר צבירת כוח "עוברים לשלב הג'יהאד". על כן הוסיף כי "צריך להבחין בין פלסטינים שרוצים לחיות, לבין הנהגה שמדברת בשמם. אין להם את היכולת להתנגד למי שמדבר בשמם". הוא הסביר כי חמאס כיום שולט בעיקרו בזהות הפלסטינית בישראל, במחנות הפליטים ואף מחוץ לארץ.

תקיפת מצבור תמ"ס סודי של חמאס. צילום: דובר צה"ל

כשנשאל מהי האלטרנטיבה הישראלית מול הפלסטינים, השיב: "יש לבחור בין הרע, לרע במיעוטו. כשמניפים דגלי האחים המוסלמים באום אל פאחם, אנחנו צריכים להתעורר. יש פה ארגון שיודע לעבוד עם המערב ויודע להציב עובדה שהוא כבר בתוכך, אנחנו צריכים להתעורר".

לדבריו, בראשית דרכה של התנועה, ישראל תמכה בהקמתה. הוא הדגיש כי כשם שישראל לא הבינה בזמנו את פוטנציאל הכוח של חמאס, כך שוגה כשמעודדת את הרשות הפלסטינית ותומכת בה. "אנחנו מחיים פה סוג של קביעה", הוסיף. "גם היום כשאנחנו תומכים ברשות הפלסטינית, אנחנו משניאים את עצמינו על כל אלו ששונאים את הרשות הפלסטינית".