אחרי הסערה: השר לביטחון הפנים עמר בר לב ביקר היום (שלישי) במחוז יהודה ושומרון במשטרה במסגרת סיור מתוכנן שערך עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ומפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, במטרה לעמוד מקרוב על פעילות המחוז. זאת, בצל הסערה שהתחוללה אמש בעקבות הציוץ בו כתב על אלימות המתנחלים, ולאחר ששלח את מבקריו "לשתות כוס מים".

לאחר שהסתיים הסיור המתוכנן, בעת שביקרו במרחב יהודה, ביקש השר להגיע לדרום הר חברון בכדי לאמוד את המקום מקרוב. הוא הובא לבקשתו לנקודת תצפית ממוקדת בדרום הר חברון, שם הוסבר לו על הרגישות, הסמיכות והמורכבות באזור. מאותה נקודה הבחינו הנוכחים בכפר פלסטיני מחד וממול במאחז היהודי "חוות המעון" שנמצא במקום.

נדגיש כי הסיור החל במחוז ש"י, שם נחשפו בפני השר בר לב נתונים לשנת 2021 בכלל תחומי הפעילות של המחוז, לרבות נתוני תנועה ואכיפה. לאחר מכן כאמור כוחות משטרה ממחוז ש"י ליוו אותו אל נקודת התצפית כדי להתרשם ולהבין מהשטח את פעילות השוטרים במחוז.  

מוקדם יותר היום התייחס בר לב לביקורת הרבה שנמתחה עליו מהקואליציה והאופוזיציה בעקבות הציוץ השנוי במחלוקת, בו כתב שנפגש עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב, ויקטוריה נולנד, ודן איתה בין היתר על "אלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית". 

"אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא", כתב בר לב בתגובה למבקריו. "אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים - ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני".