הפרשן והכתב הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדיווחים על תקיפה שאירעה אמש בסוריה שעל פי התקשורת המקומית מיוחסת לישראל. "זה הפך לסוג של שגרה. על פי הדיווחים התקיפה הייתה מאוזר רמת הגולן, כשיעדה היה דרום דמשק", אמר.

הוא הוסיף כי "יש עוד דיווח על הרוג, חייל סורי. יכול להיות שזה קשור לירי של מערכות ההגנה האווירית שהיה לאחר מכן אל עבר מטוסי חיל האוויר, כך על פי אותם דיווחים. סך הכול רק שבוע שעבר היה דיווח על תקיפה נוספת כך שאנחנו רואים שכל פעם שיש מזג אוויר שמאפשר את זה, על פי אותם פרסומים, חיל האוויר תוקף ופועל. אבל אין קשר לדיווחים בהיבטים של הנשק הכימי שעלה בוושינגטון פוסט".

בתוך כך, התייחס לב רם לאפשרות של סילוק הנוכחות האיראנית מסוריה: "זה לא יקרה מחר כנראה, אבל יש כמה נקודות אור או היבטים שבישראל מסתכלים עליהם טיפה אחרת. למשל אם היה חשש שארה"ב תצא מסוריה אחרי אפגניסטן היום חושבים שזה לא יקרה, כן חושבים שיש ירידה בכמות של הנוכחות האירנית אבל היא לא תיפסק ולא תשתנה".

"אין היבט של תשובת פלא שמחר בבוקר הנוכחות האירנית לא תהיה שם. ממה שנודע לי, הוושינגטון פוסט החזיק את המידע על התקיפה המיוחסת לישראל על לפני חצי שנה כבר בחודש אוגוסט, מדוע הוא לא פרסם את זה? שאלה מאוד מעניינת", המשיך.

לדבריו, "זה נתפס פה בתקשורת שההוצאה של המידע בחודש האחרון או בימים האחרונים קשורה כמסר ישיר לאיראן. מדוע הוושינגטון פרסם זאת רק עכשיו? חידה מעניינת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm