הרמטכ"ל, אביב כוכבי, וראש השב"כ, רונן בר, ביקרו היום (שישי) במקום בו התרחש אמש פיגוע ירי לעבר רכב סמוך לחומש. בהמשך קיים הרמטכ״ל הערכת מצב, בה סקר מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג, את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל: ״אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומוסר איחולי החלמה לפצועים. צה״ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע. לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים".

הרמטכ''ל וראש השב''כ בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל וראש השב''כ בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, שר הביטחון ערך היום חיתוך מצב עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפקד פיקוד המרכז בעקבות הפיגוע אמש והמצוד אחר המחבלים.

שר הביטחון אמר בסיכום הערכת המצב כי יש לפעול בכל האמצעים, ובנחישות מבצעית בכדי לשים יד על המחבלים שביצעו את הפיגוע הנפשע. לצד זאת, ולאחר שקיבל עדכון אודות פריסת הכוחות, הדגיש שר הביטחון את החשיבות של נוכחות מוגברת בשטח לאורך סוף השבוע בכדי לשמור על תחושת הביטחון ולמנוע כל ניסיון להפר את הסדר.

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, שוחח עם ניסים משעל ב-103FM ועדכן אודות המצוד אחר המחבלים: "מטבע הדברים אני לא יכול לפרט את מהלך החקירה, אבל אני יכול לדווח שאנו נמצאים במצוד פיזי, טכנולוגי ומודיעיני - באמצעות יחידות ולוחמים שנמצאים בביטחון השותף באזור ואלו שהקפצנו הערב במיוחד. עצרנו הלילה כמה וכמה חשודים ואני מאמין שבמוקדם או במאוחר נשים את ידנו על מי שביצע את הפיגוע אמש".

על המצב המתוח ביהודה ושומרון אמר דובר צה"ל: "חמאס וארגוני טרור אחרים מנסים לבצע - ולוחמי צה"ל עוצרים יום יום את החוליות שמסתובבות ומנסות. ברוב המקרים אנחנו מאוד מצליחים - החודשים האחרונים ביהודה ושומרון הם מתוחים מאוד וההצלחות המבצעיות הן רבות. רק בשבועות האחרונים בוצעו 57 מעצרים, ואנחנו נמשיך לפעול כדי להגן על תושבי יהודה ושומרון כפי שאנו עושים בכל רחבי המדינה".

כזכור, יהודה דימנטמן, תושב שבי שומרון, נשוי ואב לילד ותלמיד ישיבת חומש, נרצח ביריות סמוך לחומש שבשומרון. מאות בני אדם ליוו אותו היום בדרכו האחרונה. במהלך מסע הלוויה, עצרו המשתתפים בכניסה ליישוב ומשם המשיכו להר המנוחות בירושלים, שם נטמן דימנטמן. 

יהודה דימנטמן (צילום: יהודה קהתי, TPS)
יהודה דימנטמן (צילום: יהודה קהתי, TPS)

במהלך הלוויה ספד לו אביו: "יהודה נרצח כשחזר מלימוד תורה בחומש. צוואתו - שיפסיקו להציק לצדיקים שבמסירות נפש ממש לומדים בחומש. 12 אנחנו אחים, האחד איננו, והקטון, יהודה בן הזקונים האהוב שלנו איננו. אנחנו רוצים להודות  לקב"ה על 25 שנות חייו של יהודה ולהודות לאתיה אישתו הצדקת שהיו לו איתה חיים מאושרים. אמרתי אתמול לאנשים שניחמו אותנו מהצבא, שזו הצוואה של יהודה- שיפסיקו להציק לכל הצדיקים שבמסירות נפש ממש לומדים בחומש".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו גם הוא: "יהודה האהוב, אחינו היקר, אחינו הקדוש, איש אמיץ בתוך ים סוער, נושא הדגל. אדם יקר, עם חיוך תמידי של אהבת ישראל טהורה, תלמיד חכם אמיתי. אידאליסט. נשמתך פה איתנו עכשיו, ותמיד תהיה פה איתנו".

על פי הערכת וממצאים בשטח הירי בוצע מנשק אחד, למרות שבנקודת המרבץ שכבו כנראה שני מחבלים. במערכת הביטחון עדיין לא יודעים לקבוע זהות ארגונית של המחבלים. כמו כן, המעצרים שבוצעו במהלך הלילה הם חלק מנסיונות לקשור קצות חוט, ובשלב הזה הם לא מעידים על התקרבות למעצר המחבלים.